След Гран при на Австралия Макс Верстапен (Ред Бул) бе попитан дали оставащите в онзи момент 20 надпревари няма да са достатъчни, за да навакса изоставането си. Тогава Шарл Льоклер (Ферари) водеше в генералното класиране със 71 точки, следван от Джордж Ръсел, Карлос Сайнц, Серхио Перес и Люис Хамилтън. Верстапен бе едва шести с 25 точки и две отпадания в 3 старта.
Малко над два месеца по-късно ситуацията е коренно различна. В 8 надпревари Ред Бул е с 6 победи, 80 точки напред в шампионата при конструкторите, а авансът на Верстапен спрямо Льоклер е 34 точки. Контрастът с Ферари е много голям: Льоклер спечели 6 полпозишъна от 8 квалификации и 2 победи.
Една от основните причини за тази ситуация е, че Ред Бул изчисти в голяма степен техническите проблеми от началото на сезона
„В Бахрейн Макс Верстапен и Серхио Перес спряха заради грешка на отбора, а не на Хонда“, се посочва в публикация на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт. „В Австралия световният шампион загуби сигурно второ място заради пръснала се връзка. Но техниката се държи през последвалите пет надпревари.“
Понастоящем единствените проблеми на Ред Бул са с DRS-а, който създаде толкова ядове по време на Гран при на Испания. Към края на надпреварата в Баку Верстапен получи инструкция да не използва системата, ако настигне някого с обиколка. Задвижващата система обаче работи безупречно. В екипа са особено удовлетворени от факта, че агрегатът има много малко износване и запазва представянето си в течение на жизнения си цикъл.
„При нас няма никакви сериозни проблеми за разлика от Ферари“, е цитиран съветникът на Ред Бул в F1 Хелмут Марко.
Самият Верстапен повтори в подкаст през последните дни, че определено след Австралия мислел, че няма шанс за титлата
„Преди началото на сезона нямаш представа (как ще тръгне първенството). Колата може да е добра, може и да не е. При нас изглеждаше като че ли имаме конкурентоспособен автомобил, който да ни позволи да сме в битката за шампионата. След това обаче отпаднах два пъти, бях на 46 точки назад и си мислех: „Това е, приключи“, или че поне ще отнеме много дълго време, за да настигна тези пред мен. А след това буквално в рамките на три надпревари обърнахме нещата.“
„От една страна това е доста удовлетворяващо, но от друга ни кара още по-ясно да осъзнаем колко бързо може да се промени ситуацията. Затова трябва да продължаваме да работим. Необходимо е да се фокусираме върху това да нямаме повече отпадания, защото и онези две бяха твърде много“, предупреди Верстапен.
It’s been a while 🇨🇦 How things have changed since our last #CanadianGP in 2019 ⏪
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 16, 2022