Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Ред Бул вече мислят дали да сменят Перес в средата на...

В Ред Бул вече мислят дали да сменят Перес в средата на 2024 г., Макларън води преговори с Норис за нов договор

3499
0
Серхио Перес, Ландо Норис
Серхио Перес и Ландо Норис; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Даниел Рикиардо е първи избор на Ред Бул да замести Серхио Перес в Ред Бул още в средата на сезон 2024 и за състезателната 2025 г., ако това е необходимо. Информацията е на работещия за официалния сайт на Формула 1 formula1.com журналист Лорънс Барето и от няколко дни обикаля медийното и онлайн пространство. Тя означава, че в Милтън Кийнс на практика обмислят вариант за смяна на мексиканския пилот в течение на следващия сезон, което едва ли би повлияло положително на мотивацията му.

Слухове относно бъдещето на Перес витаят от месеци. Той има договор с Ред Бул и за догодина, но това не му гарантира мястото

От Алфа Таури потвърдиха Юки Цунода и Рикиардо за 2024 г. В историята на двата отбора на компанията за енергийни напитки обаче има доста случаи на смени на пилоти по време на самия сезон.

В схема, при която Рикиардо заема догодина мястото на Перес Лиам Лоусън щял да бъде промотиран до титуляр в Алфа Таури. Новозеландецът дебютира в F1 тази година, след като точно австралиецът счупи метакарпална кост на лявата ръка при катастрофа на Зандвоорт. Самият Даниел седна обратно в кокпит след уволнението на Ник де Врис.

Барето не цитира източник на информацията си.

Междувременно се появи информация, че Макларън вече води предварителни разговори с Ландо Норис за нов договор

Слуховете около бъдещето на британския пилот и особено свързването му с Ред Бул като че ли са предизвикали ответна реакция у тима от Уокинг, където вече имаха доста проблеми с пилоти.

През миналата година привличането на Оскар Пиастри принуди Зак Браун да преговаря с Даниел Рикиардо. Австралиецът можеше да не се съгласи да прекрати предсрочно договора си. В крайна сметка го стори срещу сериозна финансова компенсация. CEO-то на Макларън Рейсинг се закани оттук нататък да включва клаузи за представяне в пилотските контракти.

През 2023 г. пък се разпадна споразумението с Алекс Палу. Той се опита да отиде в Макларън в Индикар миналия сезон. Не се случи, стигна се до съд, в крайна сметка остана в Ганаси Рейсинг. Беше се разбрал със Зак Браун все пак да отиде в Макларън след края на настоящата състезателна година, но отказа да го направи. В момента екипът от Уокинг го съди за предварително изплатени суми.

Норис е с един от най-дългите договори във Формула 1 – до края на 2025 г.

Към него обаче има нарастващ интерес, особено от страна на Ред Бул. Британецът и Макс Верстапен са добри приятели. Ландо е единственият от настоящите пилоти, за когото Хелмут Марко се изказва ласкаво. Мениджърът му се срещна със съветника на Ред Бул в F1 по време на уикенда за Гран при на Великобритания, което допълнително разпали всевъзможни слухове.

„Разбира се, че водим преговори с него. Разговорите вървят добре и сме доволни от хода на процеса“, заяви ръководителят на Макларън в Гран при Андреа Стела.