Фредерик Васьор анализира представянето на Ферари по време на Гран при на Испания. Френският специалист призна, че отборът от Маранело все още опитва да разбере как да направи представянето на автомобила SF-23 да бъде по-последователно и предвидимо.
Ферари представи значително обновен автомобил по време на последния уикенд в Барселона. Скудерията се надяваше новите компоненти да подобрят представянето на SF-23 в състезанията.
Болидът на Ферари отново показа добра скорост в една обиколка. Това позволи на Карлос Сайнц да даде второ време и да стартира редом до Макс Верстапен от Ред Бул. Същевременно Льоклер потегли от бокса след като от Скудерията решиха да сменят някои части в неговия болид.
За съжаление Ферари отново разполагаше с посредствено състезателно темпо. Автомобилът на Скудерията се държеше доста различно в стинтовете и изоставаше спрямо Ред Бул и Мерцедес. В крайна сметка Сайнц се смъкна до петото място при развяване на карирания флаг, докато Шарл Льоклер остана едва 11-ти. След края на надпреварата отново стана ясно, че Сайнц и Льоклер отново да се борели с трудния и непоследователен болид на Ферари.
Васьор коментира представянето на Ферари и заяви, че основният проблем на SF-23 е свързан с последователността по време на състезанията.
„Според мен най-сериозният проблем за нас не е потенциалът в една или пък скоростта на този или онзи тип завой. Основният проблем на Ферари е непоследователността в състезанията“, сподели Васьор.
„Нека да видим какво беше положението при автомобила на Шарл. Той беше с еднакви гуми в два от стинтовете- в първия балансът не беше на място, докато беше наред“, продължи Васьор. „Карлос също направи приличен първи стинт и добър последен стинт, докато в средния средата загуби 15 или 20 секунди спрямо своите конкуренти. Затова е много е трудно да се разбере и да се реши какво дa се направи, защото не винаги става дума за един и същ проблем.“
Васьор заяви, че изоставането на Ферари в Испания не е било толкова свързано с износването на гумите
„Не смятам, че това е било от гумите. Ако натискате повече, тогава може да се стигне до деградация на гумите. Но честно казано това не е основният ни проблем.“
„Карлос успя да поддържа прилично темпо в последните няколко обиколки. Това означава, че няма толкова проблеми с гумите. Шарл още от първата обиколка се оплакваше от баланса в първия стинт, но не и от първата до последната обиколка.“
Васьор също така омаловажи предположението, че автомобилът страда повече, когато се движи в мръсен въздух.
„Вярно е също така, че в квалификацията си в свободен въздух, а в състезанията не си. Това може да е вариант. Но ако погледнете втория стинт на Карлос, той също беше на чиста писта и това беше катастрофа“, добави шефът на Ферари.
Васьор призна, че Ферари трябва да се съсредоточи повече върху решаването на проблема с последователността.
„Може би ще успеем да насочим малко развитието и да подобрим последователността. Трябва да имаме автомобил, който е по-лесен за управление и разбиране. Това е посоката, която поехме през последните няколко месеца и седмици. Смятам, че сме малко по-постоянни, отколкото бяхме в началото на сезона. Проблемът не е само в шасито, проблемът е по-скоро в различни неща, защото ако имаш нещо подобно, можеш да кажеш, че то винаги е налице“, завърши Фредерик Васьор.
Front row in qualifying, but it’s clear there is still a lot more to unlock on race days.
Our focus turns to Canada 🇨🇦👊 pic.twitter.com/XHXRHauCrj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 5, 2023