Начало Избрани Васьор: Структурата във Ферари не е никак перфектна

Васьор: Структурата във Ферари не е никак перфектна

1960
0
Фредерик Васьор
Фредерик Васьор; снимка: Спас Генев

Фредерик Васьор заяви, че структурата във Ферари не е никак перфектна. Френският специалист вярва, че Скудерията се намира на „няколко километра разстояние“ спрямо структурите на някои други отбори. Васьор също така потвърди, че в момента Ферари е в период на постоянна еволюция.

Васьор застана начело на Ферари в началото на тази година. 55-годишният инженер наследи на този пост Матия Биното, който подаде оставка малко след края на сезон 2022

Васьор пое управлението на Скудерията в много труден момент, тъй като „Черните кончета“ се намират в поредната си криза от 2009 г. насам. Тимът от Маранело така и не успя да реализира пълния си потенциал и допусна редица стратегически и оперативни грешки под ръководството на Биното.

Тази година Ферари направи сериозна крачка назад в развитието си. Италианците разполагат с автомобил, който не разполага с достатъчно добра скорост. Освен това SF-23 е изключително непредвидим за пилотите Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

Една от основните задачи на Васьор е да подсили екипа с няколко ключови назначения. Това е трудна задача, която се усложнява заради времето, необходимо за наемане на служители от други отбори.

Работата на Васьор стана още по-трудна заради напускането на няколко ключови специалисти. Първо Ферари се раздели със своя старши конструктор Давид Санчес, който се връща в Макларън. В края на миналия месец си тръгна и състезателния директор Лоран Мекис. Французинът отива в Алфа Таури, където ще наследи Франц Тост. По този начин бяха оставени сериозни празнини, които трябва да бъдат запълнени възможно най-скоро.

Междувременно Васьор разкри, че Ферари продължава да привлича специалисти от други отбори. Според италиански източници, Скудерията вече е постигнала договора за привличането на Лоик Сера. В момента френският специалист е пърформанс директор в Мерцедес. Очакванията са Сера да започне работа в Маранело едва след година и половина заради условията на „gardening leave“

Тимът от Маранело също така се опитва да привлече някой от ключовите инженери на Ред Бул като Енрико Балбо и Пиер Ваше. За момента обаче екипът от Милтън Кийнс успява да задържи своите служители и не позволява те да бъдат „откраднати“ от Скудерията.

Васьор бе запитан колко близо е до сформирането на желания от него екип. Французинът отговори, че тази задача няма да приключи в скоро време.

„Структурата във Ферари не е никак перфектна. Намираме се на километри разстояние спрямо други отбори. Когато вършите моята работа, не трябва да си представяте, че има перфектна структура“, сподели Васьор.

„Винаги трябва да се усъвършенстваме и да променяме нещата. Ако останем с една и съща структура за две години подред, на практика сме мъртви, защото всички останали ще се подобрят значително“, продължи шефът на Ферари. „Това означава, че нямам ясна представа, която да ми казва, че трябва да направя това и това и в крайна сметка всичко ще проработи. Това би било глупаво.“

Французинът потвърди, че Ферари ще продължава да прави промени през следващите седмици, месеци и дори години.

„Ще направим някои промени през следващите седмици, месеци и години, защото някои неща са малко по-сложни от други. Това е една постоянна еволюция, която е свързана с постоянно подобряване.“

Васьор каза, че Ферари започва да се ориентира в каква посока трябва да отиде при разработването на колата за 2024 г. Той обаче отказа да разкрие каквито и да е подробности по тази тема.

„Започваме да имаме много по-добра представа за ситуацията и за това къде сме слаби и къде се намираме в по-добра форма. Но тази информация ще я запазя за себе си. Съжалявам! Но със сигурност започваме да имаме много по-добра представа за ситуацията състезание след състезание“, обясни шефът на Ферари.

Васьор държи краката си на земята, въпреки подиума на Шарл Льоклер в Гран при на Белгия. Той призна, че няма как да е прекалено спокоен, като се има предвид резултатите на отбора в предишните два старта

„Бих останал много спокоен, защото преди една седмица имахме същата среща с медиите. Тогава ние бяхме на края на света, Макларън летеше, а ние бяхме глупави и т. н.“

„Нещата се променят от седмица на седмица. В последното състезание ние бяхме по-бързи, докато Макларън поизостана. Това означава, че трябва да останем спокойни и да мислим състезание след състезание. Знаем, че полето е много сгъстено и заради едно-две грешни неща можеш да се смъкнеш от второ на единадесето място.“

„Това не е краят на сезона за нас. Имаме още много работа. Но със сигурност бе добре да завършим първата част на сезона с положителен тон. Сега ще имаме няколко седмици почивка, през които ще мислим позитивно“, завърши шефът на Ферари.