Фредерик Васьор коментира разликата между представянето на Ферари и Макларън. Шефът на Скудерията е на мнение, че тя е в порядъка на по-малко от една десета. Васьор добави, че оттук нататък всичко ще зависи от развитието на автомобилите на двата отбора, както и характеристиките отделните писти.
Ферари изглеждаше като вторият по сила отбор след началото на сезон 2024 в F1. Скудерията записа двойна победа в Австралия и имаше представител на подиума в Бахрейн, Саудитска Арабия и Сузука. Това накара мнозина да вярват, че именно Ферари ще бъде най-сериозният съперник на Ред Бул през целия сезон
Скудерията направи известна крачка назад по време на уикенда в Китай. Автомобилите на екипа не се чувстваха много добре на студената и преасфалтирана писта в Китай. В същото време Макларън записа едно неочаквано силно представяне на трасе, на което се надяваше да страда заради наличието на толкова бавни завои.
В крайна сметка Ландо Норис финишира втори в състезанието на пистата край Шанхай и раздели двата Ред Бул-а. Неговият съотборник Оскар Пиастри остана в дъното на топ 10. Австралиецът обаче имаше поражения в своята кола след удар от Ланс Строл. Същевременно Шарл Льоклер и Карлос Сайнц финишираха четвърти и пети в Китай.
Васьор изказа мнението си относно дали във Ферари са направили стъпка назад в Китай. Френският спецалист заяви, разликата между двата отбора ще зависи от максималното представяне на автомобила на всяка отделна писта и правилните настройки.
„Мисля, че е въпрос на една десета или половин десета. В Мелбърн например след 60 обиколки завършихме състезанието с осем секунди преднина. Въпросът е по-скоро да извлечем най-доброто от това, с което разполагаме“, сподели Васьор.
„Честно казано, говорим за развитие. Като отбор трябва да извлечем най-доброто от това, с което разполагаме, Онзи уикенд не си свършихме работата по този въпрос. Не става въпрос, че ситуацията се променя масово от един до друг уикенд.“
„Тя може да бъде малко свързана с пистата и с асфалта. Смятам, че беше много трудно да разберем асфалта [в Китай], също и заради формата на уикенда. Направихме стинт със софт в петък сутринта, а след това отидохме на състезанието с медиум. Преди това ва не бяхме карали медиум и бяхме направили само една обиколка в квалификацията.“
„Това означава, че този вид разбиране на ситуацията може да има значение в края на краищата. В крайна сметка става дума за една десета, а не за половин секунда“, добави шефът на Ферари.
Според Васьор, уикендът в Китай не е позволил да се определи кой отбор е по-напред. Французинът също така настоя, че и най-малките детайли ще имат значение, какъвто е бил примерът в Китай
„Няма нормален уикенд. Това е началото на сезона. Затова имаме прозорец, в който всичко е много, много напрегнато“, каза той.
„Може би Макс понякога е малко по-бърз. Имаме шест или седем автомобила, които са събрани в една десета. Това означава, за нула време можеш да се смъкнеш от челото в дъното на колоната.“
„Състезанието е много по-трудно, когато стартираш девети. В първите обиколки имаш мръсен въздух, дори и да си по-бърз от колата пред теб. Дори и да си по-бърз, е трудно да изпреварваш, ако нямаш голямата разлика. В такъв случай повреждаш гумите за първите 10 обиколки и след това си приключил“, завърши Фредерик Васьор.
Този уикенд Ферари ще използва специална разцветка на своя автомобил. Миналата седмица Скудерията обяви, че HP става титулярен спонсор от Гран при на Маями нататък. Американският технологичен гигант ще си партнира със отбора както на пистата, така и извън нея.
Miami, Sprint Race, and a brand-new look 🔵
It’s all happening this week 🤩#MiamiGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/JjtPqvEgHk
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 29, 2024