Джеймс Ваулс коментира изказванията на Александър Албон по време на последния старт в Маями. Шефът на Уилямс вярва, че 27-годишният състезател трябва да продължи да изразява свободно мнението си и дори да критикува британския отбор.
Албон беше доста критичен към своя отбор по време на състезанието за Голямата награда на Маями. Състезателят на Уилямс постоянно задаваше въпроси по радиото и поиска да бъде по-агресивен. От екипа обаче го накараха да намали малко темпото и да пести повече гумите
Миналата седмица Албон заяви, че предпочита да натиска и да бъде по-агресивен, отколкото да пази техниката и да завършва в дъното на колоната.
„Предпочитам да бъда агресивен и да понеса последствията по-късно, отколкото да не натискам и да завърша последен. Затова мисля, че казах, че не съм много съгласен с това, което ми казаха по радиото“, заяви Албон малко след края на Гран при на Маями.
Поведението на Албон беше доста изненадващо. Пилотът на Уилямс е известен като един от най-кротките хора в падока. Това само по себе си му донесе критики тъй като не е достатъчно напорист.
Ваулс коментира казано от Албон. Шефът на Уилямс призна, че е доволен от начина, по който Албон се е държал в Маями и и се надява той да го направи отново в бъдеще: „Всъщност го насърчавам да го прави, тъй като смятам, че това е нещо положително“, сподели Ваулс.
„Албон трябва да продължи да изразява свободно мнението си. Никой освен него няма да знае по-добре какво се случва в колата. „Чувал съм го няколко пъти с него. Да ви кажа честно казаното от него е по-скоро конструктивно, а не негативно“, добави шефът на Уилямс.
Ваулс обясни, че отборът се е опитвал да помогне на Албон по време на борбата му с Валтери Ботас от Алфа Ромео. Британският специалист също така призна, че не е изненадан от разочарованието на своя пилот
„Разочарованието на Алекс беше нормално. Той беше във фаза, в която знаехме, че имаме възможност да се изправим срещу Валтери, но само ако успеем да запазим гумите по-добре от него“, каза Ваулс.
„По-важното е, че заплахата отзад щеше да е огромна. Това беше фин баланс. Той ще погледне назад и ще разбере, че щяхме да завършим на тази позиция каквото и да направим.“
„Това беше неприятна ситуация за неговия рейс инженер. Няма добър отговор на този въпрос: „натисни тогава и щяхме да изглеждаме още по-зле“, или пък „управлявай повече гумите и щяхме да сме там, където сме.“
„Ето защо искам да кажа, че Алекс може да го погледне след това и да каже: „Добре, разбирам защо не знаехте накъде да поемете“, допълни Джеймс Ваулс.
🇮🇹🇲🇨🇪🇸
A European triple header coming your way! 🤩#WeAreWilliams pic.twitter.com/BZsDSN77kL
— Williams Racing (@WilliamsRacing) May 14, 2023