Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ваулс: Борбата ни в шампионата в шампионата при конструкторите не бе само...

Ваулс: Борбата ни в шампионата в шампионата при конструкторите не бе само заради пари

860
0
Джеймс Ваулс
Джеймс Ваулс, снимка Уилямс

Джеймс Ваулс коментира представянето на Уилямс през сезон 2023 в F1. Британският специалист каза, че борбата с Алфа Таури за седмото място при конструкторите не е била „само заради пари“. Ваулс също така бе много доволен от представянето на отбора, въпреки остарялата инфраструктура и неконкурентния автомобил.

Ваулс застана начело на Уилямс в началото на сезона. 44-годишният специалист напусна Мерцедес след прекарани повече от 10 години в тима и общо 20 години в Бракли. Ваулс наследи тима от Йост Капито. Германският мениджър изненадващо напусна Уилямс в края на миналия сезон. Заедно с него си тръгна и тогавашният технически директор Франсоа-Ксавие Дьомезон

Ваулс имаше нелеката задача да започне възраждането на Уилямс. Легендарният британски отбор се намираше в сериозна криза през последните години. През миналия сезон Уилямс твърдо зае последното място при конструкторите и разполагаше с много труден за управление автомобил.

Уилямс направи видима крачка напред през първата половина от сезон 2023 благодарение на Александър Албон. 27-годишният състезател записа три класирания в зоната на точките. Тук се включват седмо място в Канада и осмо в домашната за тима надпревара на Силвърстоун.

С напредване на кампанията Албон записа още няколко резултата в челната десетка. Това помогна на Уилямс да изпревари Хаас и Алфа Ромео и да заеме седмото място при конструкторите. Напредъкът на тима дойде въпреки факта, че развитието на FW45 бе спряно малко след лятната пауза.

Уилямс заемаше седмото място при конструкторите преди финалния старт за сезон 2023 в Абу Даби. Позицията на тима от Гроув обаче бе застрашена от Алфа Таури. Тимът от Фаенца направи огромна крачка напред, след като представи голям пакет с актуализации в Сингапур и Остин.

Разликата между двата отбора беше 7 точки. От Алфа Таури бяха убедени, че могат да се справят с Уилямс и да минат още едно място по-нагоре. Екипът дори представи чисто нов под на Яс Марина, чиято цел бе да подобри още скоростта на AT04.

В крайна сметка Юки Цунода финишира на осма позиция в последния старт за сезон 2023 в F1, докато Даниел Рикиардо бе 11-ти. Това не бе достатъчно, за да позволи на Алфа Таури да стопи изоставането си спрямо Уилямс. Британският отбор в крайна сметка запази седмото място при конструкторите, въпреки че Албон и Логан Сарджънт не спечелиха нито една точка в последните три старта.

Ваулс коментира борбата за седмото място при конструкторите и призна, че всичко това не е било „само заради пари“.

„Борбата ни в шампионата в шампионата при конструкторите не бе само заради пари. Вероятно най-важното е, че тя поставя основите на отбора и че вече има върху какво да надграждаме. Това, което исках да направя, беше да се изправя и да кажа: Започва началото на нашето пътуване“, сподели Ваулс.

„Оттук нататък няма връщане назад. Това де фактор е нов старт за нас, в който налагаме различни стандарти. Не сме притеснени относно финансовия елемент. По-скоро има леко притеснение относно това, че губим малко време в аеродинамичния тунел.“

По-високата позиция при конструкторите означава повече приходи за Уилямс. Тимът от Гроув ще получи по-голям дал от наградния фонд, който се разпределя след края на сезона. По-големият брой постъпления определено е добра новина за Дорилтън Кепитъл. Американската компания инвестира огромно количество средства във възстановяването на тима през последните години

„Бях много открит и публичен по отношение на факта, че по отношение на загубите на практика „изхвърляме“ десетки милиони долари. Ние сме тук, за да инвестираме, да се върнем на преден план, каквото и да ни струва това в краткосрочен план“, обясни Ваулс.

„Винаги помага наличието на повече пари в банковата сметка. Това, което [седмото място] прави, е, че до голяма степен помага на дискусията със собствениците. Когато отивам зад кулисите и моля за 10 млн. долара повече, първо трябва да представя накъде вървят нещата и какви са числата. Разбира се, по-доброто представяне означава повече приходи. Честно казано, разликата спрямо миналата година ще бъде голяма“, каза още шефът на Уилямс.

Ваулс също така каза, че не е бил притеснен по време на Гран при на Абу Даби

„Странно е, че не се притеснявам по време на състезания, [въпреки че] от Нетфликс ме снимаха. Сигурен съм, че изражението ми в някои моменти няма да е най-доброто“, призна Ваулс. „Изводът, до който стигнах още преди началото на състезанието, е, че каквото и да се случи, съм горд от постигнатото до този момент. [В един момент] от Алфа Таури водеха в състезанието с избраната от тях стратегия и бяха бързи. Така че да финишираме пред тях е наистина горд момент за мен.“

„Не трябва да забравяме, че прекъснахме развитието преди всеки друг отбор на стартовата решетка и след това помолих отбора да завърши седми! В крайна сметка резултатът ни показва, че сме взели правилните решения и че екипът е работил наистина добре заедно, за да ни позволи да бъдем там, където сме“, каза още шефът на Уилямс.

Накрая Ваулс разкри, че все още не е взел решение за това дали Сарджънт ще запази мястото си в Уилямс и през следващия сезон. Очаква се това да се случи до края на календарната година.

„Каквото и да се случи, Логан е бил част от академията на Уилямс в продължение на много години и винаги ще остане част от нашата академия. Той също така е бърз пилот.“

„Може да се видят признаци, че това, което прави, е необходимо, за да заслужи мястото. Ние все още не сме в позиция да потвърдим това. Гордеем се със стъпките, които той направи през този сезон“, завърши Джеймс Ваулс.