Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Албон: Радвам се, че така затвърдихме седмото място при конструкторите

Албон: Радвам се, че така затвърдихме седмото място при конструкторите

338
0
Александър Албон
Александър Албон, снимка Уилямс

Александър Албон изживя една трудна надпревара в Абу Даби. Пилотът на Уилямс финишира 14-ти под прожекторите на пистата Яс Марина и не спечели нито една точка. Въпреки това Албон бе щастлив, тъй като Уилямс в крайна сметка запази седмото място при конструкторите.

Уилямс водеше оспорвана борба с Алфа Таури при конструкторите. Двата отбора бяха разделени от 7 точки. Затова младежкият тим на Ред Бул се надяваше на силен резултат в Яс Марина, който да им помогне да прескочат колегите си от Гроув. Алфа Таури дори донесе нов под миналия уикенд, докато от Уилямс отдавна не развиваха FW45 и се бяха фокусирали върху 2024 г.

Албон започна Гран при на Даби от 14-та позиция, докато Логан Сарджънт бе последен. В същото време Юку Цунода потегли шести, а Даниел Рикиардо- 15-ти.

Англо-тайландският състезател имаше една доста тежка надпревара на пистата Яс Марина. Той финишира далеч от зоната на точките. Цунода на свой ред се представи доста силно и дори водеше надпреварата за няколко тура. Японецът обаче заложи на стратегия с едно спиране. Това му коства няколко места в заключителната фаза на надпреварата. Цунода остана осми при развяването на карирания флаг, докато Рикиардо бе 11-ти. Следователно Алфа Таури спечели общо 4 точки. Това не бе достатъчно, за да позволи на тима да прескочи Уилямс в шампионата при конструкторите.

Албон коментира представянето си в Абу Даби. Състезателят на Уилямс призна, че не е имал възможност да вземе точки по време на надпреварата в неделя.

„Беше трудно състезание, в което зависехме от Юки“, каза Албон. „За съжаление Юки беше твърде бърз. Не можехме да имаме никакво участие в неговото състезание, защото той беше много по-напред от нас. За наше щастие някои от по-бързите коли го изпревариха в края на надпреварата. Радвам се, че така затвърдихме седмото място при конструкторите“, добави 27-годишният състезател.

Албон се движеше 15-ти, преди оттеглянето на Карлос Сайнц. Пилотът на Ферари се прибра в бокса в последната обиколка заради технически проблем.

„Състезанието ми беше наред. Не мисля, че беше най-доброто заради лошия старт, но изглежда се възстановихме за втория и третия стинт.“

По-силният вятър по време на състезанието се оказа предизвикателство за Уилямс FW45

„Вятърът беше доста силен в първите 20 обиколки на състезанието. Невероятно е това „изнервя“ нашия автомобил. Вятърът го прави много по-труден за управление и много по-нестабилен, оплака се той. След това вятърът утихна, сменихме гумите. Тогава автомобилът се съживи, особено в последния стинт. Това е част от чувствителността на нашия автомобил. Имам чувството, че можехме да се борим за точки, ако нямахме този лош първи стинт“, каза още Албон.

„Гледайки към следващата година, знам, че ни предстои предизвикателство. Вече се вълнувам за това, което предстои. Като гледам напредъка, който постигнахме, мога спокойно да кажа, че това е страхотно постижение.“

„Ще си призная заслугите за успеха на Уилямс. Според мен, това беше най-силната ми година в F1. Връзката, която имам с отбора, ни позволи да изпълним добре сезона, дори когато се борехме състезание след състезание да задържим позициите си.“

„Именно упоритата работа през годината ни позволи да затвърдим седмото място в шампионата при конструкторите . Поздравления за отбора и за хората на пистата и във фабриката“, завърши Александър Албон.

Другият пилот на Уилямс Логан Сарджънт остана 16-ти. Американецът приключи една много тежка новобранска кампания. Не се знае дали Сарджънт ще остане в F1 и догодина. Очаква се това да стане ясно до края на 2023 г.

„Първо искам да поздравя целия екип на пистата и в Гроув за спечелената седма позиция в шампионата при конструкторите. Всички работиха изключително упорито през цялата година, за да заслужат това постижение“, каза Сарджънт.

„За мое съжаление не успях да спечеля една или две позиции от старта. Освен това ми липсваше малко темпо. Не оптимизирахме стратегията, за да се опитаме да задържим Даниел [Рикиардо] зад себе си колкото се може по-дълго.“

„Гордея се със защитата, която организирах срещу него в продължение на няколко обиколки, за да допринеса за успеха на отбора. Наслаждавах се в края със свежи твърди гуми, връщайки си няколко позиции и правейки обиколка след обиколка в квалификационно темпо.“

„От лична гледна точка това беше още един силен уикенд. Очевидно съботният беше злополучен с ограниченията на пистата. За пореден път имах темпото, на което е способен автомобилът и се гордея с това“, продължи Сарджънт.  „Имаше трудни и добри моменти по време на дебютантския ми сезон. През втората половина на наистина намерих някаква инерция. Състезателното ми темпо е в много възходяща траектория, а квалификационното темпо започва да се събира.“

„Гордея се с издръжливостта, която проявих през цялата година. Никога не се предадох. Продължих да натискам и да се подобрявам и не бих могъл да прекарам този сезон с по-добра група от хора“, заключи младият американец.