Начало Други Във Ферари не очаквали повторение на успеха в Льо Ман

Във Ферари не очаквали повторение на успеха в Льо Ман

1481
0
Ферари №50 и Ферари №51
снимка, Георги Тодоров

Във Ферари са останали приятно изненадани от победата в 24-те часа на Льо Ман. Според Антонио Колета, отборът не е очаквал да спечели тазгодишното издание на надпреварата, тъй като е изоставал от някои съперници.

Вчера Ферари спечели 92-рото издание на 24-те часа на Льо Ман. Скудерията се справи отлично с променливите условия и имаше най-малко проблеми в сравнение със своите съперници. Победител в състезанието стана прототип №50 с екипаж Антонио Фуоко/Никлас Нилсен/Мигел Молина. Датчанинът изкара невероятен последен стинт и успя да спести достатъчно гориво, за да стигне до карирания флаг

Това беше втори пореден успех за Ферари в 24-те часа на Льо Ман. Миналата година Скудерията триумфира благодарение на прототип №51 и пилотите Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо. Сега тримата завършиха на трета позиция. Между двете машини на Ферари застана Тойота №7, карана от Камуи Кобаяши/Ник де Врис/Хосе Мария Лопес.

Ферари не се представи толкова силно в квалификациите на пистата в Льо Ман. Това накара мнозина да си мислят, че италианците няма да защитят победата от миналата година. В Hyperpole двете машини на Скудерията се наредиха на четвърта и пета позиция. Пред тях беше Порше Пенске №6, както и Кадилак №2 и №3.

Двата прототипа на Ферари стартираха отлично и поведоха колоната в началната фаза на борбата. По-късно тимът раздели стратегиите на двете си машини при първоначалните валежи от дъжд. Това изправи Ферари №51 по-назад в класирането. Същевременно клиентският прототип на AF Corse №83 поведе колоната, следван от заводския с №50.

С напредване на състезанието Скудерията се движеше в челото на класирането и се възползва от проблемите и грешките на своите съперници. За съжаление, италианците загубиха клиентския си прототип заради повреда в хибридната система. Въпреки това двете заводски машини на Ферари продължиха битката срещу Тойота, Порше и Кадилак.

В края на състезанието се стигна до драма и за двата автомобила на Скудерията. Първо прототип №50 имаше проблем с едната врата, заради което трябваше да направи  непланиран питстоп. №51 пък имаше контакт с Тойота №8. В резултат на това стюардите наказаха Алесандро Пиер Гуиди.

В крайна сметка Ферари №50 стигна до първото място благодарение на невероятното каране на Нилсен. Датчанинът успя да спести достатъчно гориво и да спести един пистоп. Пиер Гуиди пък се защити от атаките на единият автомобил на Порше и се класира трети

„Пристигнахме [тук] не като фаворити“, каза Антонио Колета. „Спомням си какво казах след първия тест в неделя и последвалите тренировки. Идеята ми беше, че нямаше как да спечелим без да има промяна на времето или проблеми на нашите съперници.“

„След началото на състезанието бяхме конкурентоспособни. Но както знаете много добре, ситуацията в 24-те часа на Льо Ман [могат] да се промени във всяка част от деня. Ако си конкурентоспособен на старта, [не] можеш да си [сигурен], че ще бъдеш конкурентоспособен и в края.“

„По време на 24-те часа имаше много автомобили , които бяха на първа позиция. За нас беше много сложно, защото стартирахме с две наказания за №83 и №51 [пренесени от квалификацията].“

„След това не си спомням колко наказания получихме, но [бяха] много. Имахме [също така] проблем с вратата. [Но] в крайна сметка спечелихме за втора година и сме много, много щастливи“, добави ръководителят на програмата на Ферари в клас Hypercar.

Общо девет производители се включиха в категорията на хиперавтомобилите в Льо Ман. Но с напредване на състезанието борбата за победата се водеше между Ферари, Тойота и Порше. Единият прототип на Кадилак също беше близо до челото, но в края започна да изостава

Техническият директор на Ферари в WEC Фердинандо Каницо призна, че прототипът на Тойота е имал предимство при напълно сухи условия. Скудерията обаче е успяла да се пребори с японците благодарение на мокрото трасе и постоянно променящите се условия.

„Всъщност не бях толкова оптимистично настроен преди състезанието. Но ние знаехме, че ни липсва нещо специално, за да се преборим с Тойота“, каза Каницо.

„Подчертах, че познаваме силните си страни. Затова работата ни беше тази да се опитаме да използваме силните си страни и да се опитаме да сведем до минимум слабостите си спрямо конкурентите.“

„Важното е, че знаехме коя е нашата слабост. Работихме цяла седмица за да минимизираме разликата“, продължи техническият директор на Ферари. „В средната част на надпреварата имаше има две различни фази на мокро, където Тойота определено беше най-бързият автомобил. Те явно разполагаха с много притискаща сила и се бяха справили отлично с тази задача.“

Пакетът ни на сухо вероятно беше подобър от този на Тойота, особено със средно твърдите гуми, които се опитахме да използваме в началото на състезанието заради условията на пистата.“

„В края на състезанието решихме и да рискуваме. Ако искахме да създадем или намалим разликата, трябва да изиграем картите си правилно, въпреки че атмосферните условия не предполагаха използването на средно твърди гуми“, каза още италианецът.