Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Във Форд са оптимисти относно работата по новата задвижваща система: Мисля, че...

Във Форд са оптимисти относно работата по новата задвижваща система: Мисля, че сме на прав път

2617
0
Форд и Ред Бул
снимка, М-Спорт Форд

От Форд коментираха напредъка на работата в Ред Бул Пауъртрейнс. Главният изпълнителен директор на спортното подразделение на марката Джим Фарли обясни, че подготовката на новата задвижваща система „върви по план“. Фарли също така се надява агрегатът на Ред Бул и Форд да печели състезания още през 2026 г.

Преди близо година Форд обяви завръщането си в F1 през сезон 2026. Американският автомобилен производител обедини усилия с Ред Бул. Двете компании вече работят усилено върху новото поколение задвижващи системи, което ще се използва от 2026 г. Бъдещият двигател се произвежда в подразделението „Ред Бул Пауъртрейнс“, намиращо се непосредствено до базата на тима в Милтън Кийнс

Форд прояви сериозен интерес към следващата генерация силови агрегати. Американците имат сериозен опит в областта на батериите, какъвто е необходим на Ред Бул за новите правила за двигателите, които влизат в сила през 2026 г. при тях електрическата енергия ще представлява около 50% от общата мощност.

Снощи се състоя откриването на тазгодишната кампания в подразделението за моторни спортове Форд Пърформанс. По време на събитието Джим Фарли разкри актуална информация за напредъка на задвижващата система за F1. Американецът заяви, че е изключително оптимистично настроен за това как вървят нещата в Милтън Кийнс.

„Имах възможност да прекарам много време с екипа в Милтън Кийнс, както и с Ейдриън Нюи. Мисля, че сме на прав път“, сподели Фарли.

„2026 г. звучи като далечна дата. Въпреки това имаме да свършим много работа по задвижващия агрегат. Все пак съм наистина доволен от напредъка. Иска ми се да мога да ви кажа повече. Бих казал, че сме на прав път“, добави главният изпълнителен директор на Форд Пърформанс.

2026 г. бележи завръщането на Форд във Формула 1 за първи път от 2004 г. насам. Тогава марката притежаваше екипа на Ягуар и доставяше задвижващи системи на Джордан. Фарли даде да се разбере, че този път от Форд са предприели коренно различен подход.

Фарли похвали преминаването към използване на повече електрически технологии в F1. Той посочи, че има възможност за директен технически трансфер от състезателната писта към серийното производство и обратно. Това на практика е нещо, което не е предлагано от 70-те години на миналия век

„Връщаме се към F1 по начин, по който не сме го правили в миналото. Оказва се, че най-добрата аеродинамика в света е във Формула 1, както и най-добрата телеметрия и цифрова диагностика“, обясни CEО-то на Форд Пърформанс.

„Всъщност всички тези неща са ни необходими за електрическите автомобили. Всъщност се връщаме към 70-те години на миналия век, когато имаше чист трансфер на технологии.“

„Това не е като да притежаваме нашия отбор. Ние отиваме там, за да трансферираме технологии. Можем да им предложим технология за батерии, защото през 2026 г. агрегатите ще преминат на 50% електрическа мощност, зради което ще се нуждаят от батерии с висок разряд. Например ние правим това в NHRA (Национална хот род асоциация.)“

„А от друга страна, можем да получим телеметрия, цифрова диагностика и аеротехника, която можем да приложим в нашите серийни и електрически автомобили, за да направим батерията по-малка.“

Фарли добави, че нивото на познания и технологии, с които разполага Ред Бул е точно това, от което Форд се нуждае, за да стане лидер на пазара на електромобили.

„Те са най-добрите в света в много от тези технологии. Ние се нуждаем отчаяно от тях, тъй като автомобилният бизнес се променя. Това е буквално като да се върнем там, където бяхме преди всички тези години- трансфер на технологии.“

Завръщането на Форд в F1 не е свързано само с придобиването на технологии. Фарли каза, че амбициите са доста ясни по отношение на очаквания успех с Ред Бул на състезателната писта.

„Имаме най-добрия отбор, който участва. Имам предвид, че имаме най-добрите пилоти и най-добрата техническа поддръжка.“

„Разполагаме с най-добрите хора на Форд по целия свят, които ги подкрепят. Екипът за задвижване, който те изграждат в Милтън Кийнс, е абсолютно на най-високо ниво. Ще се движим от първо място до самия връх на подиума“, завърши главният изпълнителен директор на Форд Пърформанс.