Отборите от Формула 1 ще обсъждат през следващата седмица дали таксата, която се изисква от нови участници в спорта, да бъде увеличена. В момента тя е 200 милиона долара. Сумата бе вкарана в последния договор Конкорд, който урежда взаимоотношенията между F1 отборите, ФИА и притежателя на търговските права. Целта е да се отсяват наистина сериозните проекти от такива, които търсят единствено временна публичност.
Темата за входящата такса излезе отново на дневен ред във връзка с желанието на семейство Андрети да участва във Формула 1. В продължение на година Марио и Майкъл Андрети тръбят за това. Те привлякоха и Кадилак/GM към проекта си. Това обаче не им спечели повече одобрение. Андрети имат подкрепата на президента на ФИА Мохамед бин Сулайем. От самата F1 обаче реакцията далеч не е толкова радушна. Кристиан Хорнер от Ред Бул заяви, че отборите нямат желание приходите да се делят между повече участници. Президентът и CEO на F1 Стефано Доменикали пък нарече поведението на Андрети глупаво.
„Не съм говорил с други отбори по въпроса, но той ще е една от темите на предстоящата среща на F1 комисията“, заяви шефът на Макларън Рейсинг Зак Браун. „Изпратиха ми дневния ред и (влизането) на нови отбори е една от темите.“
„Според мен в крайна сметка F1 и ФИА трябва да решат каква е подходящата такса. Настоящата сума е отпреди почти пет години. Тогава Формула 1 бе напълно различен спорт. Затова мисля, че е необходимо да се коригира със сума, която сметнат за подходяща. В крайна сметка всеки ще получи дължимото, нали? Настоящите екипи струват доста пари. Тоест говорим за инвестиция, не точно такса. Сегашните отбори ако не струват милиарди в момента, то ще стигнем и дотам в не твърде далечно бъдеще.“
„Лично аз винаги съм бил съсредоточен върху това как да направим пая по-голям и по-малко фокусиран върху това как да получа по-голямо парче от пай с една и съща големина.“
„Ако един нов отбор носи стойност, помага за сключването на по-добри телевизионни сделки, допринася за популярността, което на свой ред води до повече спонсори, ако плати подходяща входна такса, отговаряща на настоящата стойност на F1, то тогава ще подкрепим влизането на 12-ти тим на грида.“
Въпросът за стойността на спорта предизвика скандал през януари, когато бе съобщено, че от Саудитска Арабия са се опитали да купят F1 за $20 млрд. Информацията не бе потвърдена. Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем обаче коментира по време на рали Монте Карло, че според него това е завишена стойност. Така предизвика гнева на Либърти Медия. Изпратено бе писмо, в което федерацията бе заплашена със съд. Според „Форбс“ пък Формула 1 понастоящем струва $17,1 млрд.
View this post on Instagram