Минималното тегло на болидите от Формула 1 бе вдигнато още веднъж, половин денонощие преди началото на свободните тренировки за Гран при на Бахрейн
В последния вариант на правилата то е повишено с 3 кг до 798 кг. Още на първия предсезонен тест в Барселона стана ясно, че масово колите са значително над долната граница. Тогава от Ред Бул поискаха вдигане на минимума. Хелмут Марко изрази недоволство, че в началото всички били съгласни, а впоследствие някои екипи се отметнали от думата си.
Отборите и ФИА проведоха дискусии по въпроса и решението бе окончателно одобрено в навечерието на първия състезателен уикенд от сезон 2022. Така в крайна сметка вдигането на минималното тегло за тази година е с общо 46 кг.
The scales never lie. 😋 pic.twitter.com/oR71Oz2IMB
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 17, 2022
ФИА пък трябва да представи на Световния съвет за автомобилен спорт доклада от анализа си на събитията от Гран при на Абу Даби в края на сезон 2021
Те доведоха до уволнението на Майкъл Маси от поста рейс директор във Формула 1. Неговите задължения бяха поети от общо трима души. Президентът и главен изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали заяви, че според него е в интерес на федерацията всичко са бъде оповестено публично.
„Скоро ФИА официално ще обсъди отчета си на заседанието на Световния съвет, така че засега ще се въздържа от лична оценка“, заяви Доменикали. „Трябва да си направим необходимите изводи, за да повишим доверието. Очакваме ФИА да вземе това предвид при подготовката си за сезона.“
„Управлението на състезанията трябва да е организирано така, че рейс директорът да взима правилни решения. А той ще може да го върши ако разполага с необходимите инструменти. По време на състезание няма кога да свикваш комитет. На разположение на директора трябва да са всички необходими средства, за да вземе правилното решение“, каза още Доменикали.
Time to go racing again! #F1IsBack pic.twitter.com/V5wKUEbYT2
— Formula 1 (@F1) March 17, 2022