Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели спринта и първата позиция за Гран при на Емилия Романя

Верстапен спечели спринта и първата позиция за Гран при на Емилия Романя

5299
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели спринта и първата позиция за Гран при на Емилия Романя. Втори в съботната къса надпревара остана Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари загуби лидерството в края на битката. Трети бе Серхио Перес с втория Ред Бул.

Големият въпрос с избора на гуми получи своя отговор на стартовата решетка. Там стана ясно, че само трима пилоти – Кевин Магнусен, съотборникът му в Хаас Мик Шумахер и Николас Латифи са избрали медиум. Всички други бяха със софт. Така отпадна интригата за игра с различните гуми. Само Ланс Строл и Себастиан Фетел бяха с използван софт, всички други – с нови.

Облаци покриваха небето, но температурата на асфалта бе 29,4 градуса. Шарл Льоклер стартира по-добре и поведе в Тамбурело пред Макс Верстапен и Ландо Норис. Магнусен с медиума зае четвърта позиция. Серхио Перес се измъкна пети пред Даниел Рикиардо и Фернандо Алонсо. Следваха Карлос Сайнц, Фетел, Мик Шумахе, Джордж Ръсел, Юки Цунода, Строл и Хамилтън.

Още в първия тур имаше контакт на Пиранела между Гуаню Жу и Пиер Гасли. Китайският пилот излетя от пистата, а на трасето се появи кола за сигурност, докато французинът спря в бокса. След рестарта в 4-ия тур Сайнц атакува Алонсо, но ветеранът не пусна младия си последовател. Пилотът на Ферари обаче успя да мине напред след още обиколка.

Напред Льоклер се откъсна на Макс със секунда още в първия тур след рестарта и дистанцията се запази в следващата, но постепенно се увеличи

Малко по-назад Перес изпревари Магнусен и зае четвъртата позиция

Пилотите на Мерцедес Ръсел и Хамилтън оставаха във втората половина на класирането 12-ти и 14-ти, като Люис все пак мина пред Строл. Сайнц продължи да натиска максимално и се залепи зад Рикиардо и Магнусен. С отворен DRS на стартовата права австралиецът изпревари датчанина в 10-тия тур. Сайнц щеше да атакува в следващия и го направи успешно. Така редът бе Льоклер, Верстапен, Перес, Норис, Рикиардо и Сайнц. Лидерът направи рекорден тур, но преднината му оставаше 1,5 сек.

В 13-ата от 21 обиколки Сайнц изпревари и Рикиардо, ставайки пети. Алонсо и придвижилият се напред Ботас пък застигнаха по-бавния Магнусен с неговия медиум. Финландецът бе по-бърз и от двамата пилоти пред себе си и великолепно се справи със съпротивата на испанеца. Пилотите на Мерцедес оставаха затворени във влак от болиди зад Фетел, все така 12-ти и 14-ти.

В челото обаче Верстапен настигна Льоклер, който страдаше от грейнинг на предна дясна гума и влезе на под 1 сек зад него 4 тура преди края. Двубоят бе забележителен, като в предпоследната обиколка Макс атакува и изпревари Шарл в Тамбурело след като набра скорост в DRS зоната. Само за обиколка взе преднина от почти 3 секунди.

Междувременно Сайнц изпревари и Норис и така стартовата решетка се оформи Ред Бул – Ферари, Ред Бул – Ферари. Зад тях са Норис и Рикиардо, Ботас, Магнусен, Алонсо и Мик Шумахер. Ръсел взе 11-ото място, а Хамилтън остана 14-ти.