Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Сайнц, Перес и Льоклер в първата сесия на Монца

Верстапен пред Сайнц, Перес и Льоклер в първата сесия на Монца

1990
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Спас Генев

Макс Верстапен бе най-бърз в първата тренировка през уикенда за Гран при на Италия. Пилотът на Ред Бул се класира пред Карлос Сайнц, Серхио Перес и Шарл Льоклер в първия час за подготовка.

Не особено слънчево, но сухо време посрещна Формула 1 на пистата Монца. Температурата на въздуха бе 25 градуса, на пистата – 36 градуса. Фелипе Другович бе в кокпита на Астън Мартин-а на Ланс Строл за тази тренировка.

Работата на екипите започна веднага. Изборът на гуми бе между хард, медиум и софт. По време на загряващата си обиколка Шарл Льоклер поздравяваше немалкото хора, които вече се бяха събрали по трибуните на легендарното трасе

Гуаню Жу пък спря на изхода от питлейна заради включила се против блокиране система. Валтери Ботас пък имаше грижи със съединителя.

За уикенда в Италия повечето отбори бяха със специални конфигурации за болидите си. И трите големи отбора – Ред Бул, Мерцедес и Ферари – бяха с нови крила. С най-много промени по колата бе Макларън. В Хаас пък нямаха никакви нови компоненти.

След първите 10 минути начело в подреждането бе Оскар Пиастри с 1:23.446 мин. Макс Верстапен бе на 0,033 сек зад пилота на Макларън. Следваха Серхио Перес, Люис Хамилтън, Шарл Льоклер. Карлос Сайнц, който днес навършва 29 години, излезе пръв преди Верстапен да го измести от първата позиция с 1:23.027 мин. Перес след това излезе втори. Първите пет времена бяха записани с гуми хард.

Верстапен продължи серията си с хард и свали най-доброто време до 1:22.657 мин

Льоклер излезе втори – на 0,309 сек от него. Джордж Ръсел започна тренировката със софт, но след това премина към твърдия тип гуми. Най-добре класираният състезател в този момент с бърз тур с меки гуми бе Пиастри – шести, на 0,789 сек зад Макс. През това време Фернандо Алонсо с медиум записа четвърто време (+0,557 сек).

Перес се доближи на 0,297 до Верстапен, излизайки на втора позиция. Льоклер и Сайнц бяха трети и четвърти. Междувременно Валтери Ботас се обади по радиото, че нещо не е наред с неговата Алфа Ромео.

„В средно- и високоскоростните завои нямам никакво сцепление. Все едно нещо блокира“, допълни финландецът.

Перес предложи на Ред Бул да пробват изтегляне на пистата. В челото пилотите на Ферари продължаваха да се борят със съперниците от Милтън Кийнс. Сайнц излезе втори, на 0,046 сек от Верстапен.

С хард Ръсел стигна до петата позиция в класирането – на 0,532 сек от Макс – пред Алонсо, Ландо Норис, Хамилтън, Юки Цунода, Алекс Албон

От ФИА потвърдиха смените на компоненти в задвижващите системи и на двете Ферари-та, на Ръсел, Ботас, Лиам Лоусън и Цунода.

В Алфа Ромео се опитваха да направят нещо с колите си, които и двамата пилоти на тима определиха като неуправляеми. Ботас потвърди, че положението е малко по-добро след връщането си на пистата към края на тренировката.

До края на сесията имаше повече серии с много гориво, докато отборите търсеха оптимални състезателни настройки. Верстапен остана начело, следван от Сайнц, Перес и Льоклер. Ръсел зае петото място пред Алонсо, Норис, Хамилтън. Топ 10 допълниха Цунода и Албон.