Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен най-бърз и в третата тренировка в Маями

Верстапен най-бърз и в третата тренировка в Маями

2105
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз и в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Маями. Пилотът на Ред Бул се нареди пред Шарл Льоклер (Ферари) и съотборника си Серхио Перес.

Последните 60 минути подготовка за Гран при на Маями започнаха при доста по-облачно време от вчера. Температурата на пистата бе 46,4 градуса, тази на въздуха – малко над 28 градуса

Ден по-рано от очакването в бокса на Ред Бул се появи Илон Мъск, който се очакваше да дойде утре заедно с Шакира и още световни знаменитости. При Ред Бул бе и един от съоснователите на Оракъл Лари Елисън. В бокса на Макларън пък бе собственикът на Амазон Джеф Безос.

Големите въпроси в тази тренировка бяха дали съперниците ще намерят малко по-добра скорост отколкото вчера. В падока се носеха слухове, че Ферари ще се върне към стария под, защото и двете коли не бяха стабилни вчера с новия, не бяха и бързи нито в една обиколка, нито в един тур. В крайна сметка в Скудерията решиха да продължат с новия.

В Мерцедес пък трябваше пак да намерят някак супер тесния си работен прозорец. Люис Хамилтън излезе с меки гуми веднага след началото на тренировката и почти веднага се оплака от вибрации в предните. Пилотите на Ферари същото веднага започнаха с по чифт софт. С меки гуми стартираха работата и претендентите от Ред Бул. Серхио Перес веднага записа най-доброто време с повече от секунда аванс пред всички други. Пилотите на Алпин се подредиха след него с медиум. Макс Верстапен обаче веднага отговори с по-добра обиколка от мексиканеца с 0,3 сек.

След като накара гумите си да работят в четвърта поред обиколка Шарл Льоклер записа тур само с 0,094 по-слаб от този на Верстапен. Пилотите на Ред Бул обаче също вдигнаха много скоростта си след като направиха няколко тура с комплектите си меки гуми

Макс свали до 1:27.969 мин – с 0,672 сек по-добро постижение от това на Перес, докато Льоклер оставаше на 0,657 сек. Четвърти се подреди Фернандо Алонсо още в първия тур на своята серия с медиум.

В средата на тренировката температурата на пистата малко се вдигна, което се смята за по-добър вариант за Мерцедес. Най-близо до Верстапен все още бяха пилотите на Ферари. Карлос Сайнц заемаше второто място пред съотборника си Льоклер. Нидерландският пилот на Ред Бул продължи да работи със софт и свали първото време до 1:27.669 мин.

В питлейна Перес излезе точно пред Оскар Пиастри от Макларън. От Ред Бул пък сложиха трета скоростна кутия от 4 позволени за сезона в болида на Верстапен. През уикенда допълнителни компоненти смениха още доста пилоти, включително съперниците от Ферари.

Джордж Ръсел се обади по радиото, че има „същия проблем като вчера“. В петък той се оплакваше от вибрации в колата си. Двамата с Хамилтън бяха в дъното на топ 10. Люис се измъкна напред и даде шесто време. Ръсел още бе 11-ти. През това време Перес напредна до третата позиция, но бе на над половин секунда от времето на съотборника си Верстапен. Пиер Гасли пък излезе четвърти, измествайки Льоклер пети.

През последните 12-ина минути на сесията предстояха последните серии със софт. Ръсел каза по радиото, че болидът му сериозно подскача. Перес излезе втори, но Льоклер го измести от там. От Алпин заеха четвърто и пето място като Естебан Окон бе пред Гасли. Сайнц ги изпревари в последните секунди и отидоха пети и шести. Валтери Ботас се нареди седми, а топ 10 допълниха Нико Хюлкенберг, Алекс Албон и Ръсел.