Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Пиастри и Сайнц в тренировката в Маями

Верстапен пред Пиастри и Сайнц в тренировката в Маями

2615
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в свободната тренировка в началото на уикенда за Гран при на Маями. Втори финишира Оскар Пиастри с Макларън, а трети бе Карлос Сайнц (Ферари).

Малко повече от два часа преди началото на тренировката на пистата пристигна човекът, за когото всички говорят – Ейдриан Нюи. Той на практика приключи с работата за Ред Бул в F1, но е в Маями за предварително насрочени събития. Малко преди началото на сесията Нюи говори пред екипа в боксовете, който прие казаното с ръкопляскания.

Тимът от Милтън Кийнс има промени по пода си за този уикенд – по ръба. Мерцедес също е с променен под, както и още няколко допълнителни нови елемента по колите си. Астън Мартин е с нови страници на предното крило, капак на двигателя, бийм уинг и с допълнителни отвори за охлаждане. Уилямс има промени по предното крило. Освен това отборът вече разполага с резервно шаси. Хаас има промени по пода. Заубер е с предно и задно крило с изменения конкретно за трасето в Маями. Ферари и Виза РБ са без новости за шестия кръг от световния шампионат.

Най-много промени за болидите си в Маями има Макларън. Тимът от Уокинг е с нови предно крило, предно и задно окачване, предни и задни спирачни апарати, под, капак на двигателя, бийм уинг, странични и отвори за охлаждане. Целият пакет е само върху колата на Ландо Норис. Оскар Пиастри е с около половината новости. Австралиецът ще получи всички нови неща за следващия кръг от първенството, който е на пистата Имола. Това е вследствие избор от страна на отбора, а не на липса на достатъчно части.

Алпин е другият отбор, който няма нищо ново за предстоящата Гран при на Маями. Екипът от Енстън обаче вложи сериозни усилия в това да намали теглото на автомобилите си, които бяха значително над минималното тегло в началото на сезона – около 11 кг. В Маями болидите на Алпин за първи път ще са на границата на минимално разрешените килограми.

Температурата на пистата преди началото на сесията бе 48, градуса, тази на въздуха – 28 градуса. Времето бе напълно ясно и слънчево с няколко пухкави бели облака по небето

Първият пилот на пистата бе Кевин Магнусен. Последваха го още състезатели, като повече бяха избрали гуми хард. В самото начало Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо, пилотите на Ред Бул и Гуаню Жу бяха с медиум. Първото време в таблицата бе на Магнусен – 1:32.491 мин.

Норис се обади по радиото, че нещо не е наред в колата му.

„Много по-трудно е да се завива надясно и после наляво“, каза британският пилот на Макларън, след което добави, че

6 минути след началото на сесията Шарл Льоклер се завъртя на пистата и предизвика предупредителни жълти знамена. Хамилтън попадна в ситуацията, изчака малко, докато монегаскът маневрираше преди да го заобиколи. Още пилоти стигнаха до Льоклер преди да успее да се върне в посоката на движение. Шарл остана неподвижен, докато от Макларън написаха: „Не може да паркирате там, сър“.

След като Льоклер не успя да обърне колата си в посоката на движение повече от три минути тренировката бе спряна. Той слезе от болида и остави маршалите да приберат Ферари-то.

В момента на спирането на тренировката начело в класирането бе Макс Верстапен с 1:31.071 мин. Люис Хамилтън бе на 0,056 сек зад него, а трети се нареди Серхио Перес (+0,290 сек)

Времената и на тримата бяха дадени с медиум.

Изваждането на Ферари-то на Льоклер от пистата отне малко повече от 10 минути, след което сесия бе подновена. На изхода от питлейна имаше опашка преди светването на зеления семафор и на трасето стана доста натоварено. Петима пилоти все още не бяха успели да направят серия с време – Норис, Фернандо Алонсо, Ланс Строл и състезателите на Уилямс.

Перес излезе начело с 1:29.632 мин, сваляйки почти секунда и половина от постижението на съотборника си. Времената продължиха да падат – Джордж Ръсел и Хамилтън излязоха втори и трети, Пиастри – четвърти (той бе с хард). През това време Льоклер се прибра в бокса, докато на пистата колегите му се бореха със задръстването.

Верстапен бе избутан чак 13-ти в следващите минути, докато Хамилтън се доближи на 0,127 сек до Перес. Останалите състезатели продължаваха да работят с хард за разлика от пилотите на Ред Бул и Мерцедес.

Карлос Сайнц с хард на свой ред даде първо време в средата на сесията – 1:29.346 мин. Температурата на пистата бе достигнала до 52 градуса. Верстапен се оплака по радиото, че има проблеми с блокиране на колелата.

Пиастри прескочи пилотите на Мерцедес и се нареди трети

Той продължаваше работата си с най-твърдата смес, предоставена от Пирели на отборите за уикенда в Маями. След това Норис (също с хард) даде второ време – на 0,164 сек от това на Сайнц. Проблемът му бе в управлението, а не в новостите по колата и механиците го отстраниха доста бързо.

По-малко от 10 минути преди края на тренировката Пиер Гасли даде първо време – 1:29.175 мин. Верстапен се върна на пистата, след като от тима му направиха някои промени по колата.

Ръсел излезе начело с 1:28.910 мин, измествайки Сайнц, който секунди по-рано бе изскочил първи. Хамилтън даде трето време – на 0,102 сек от съекипника си. Юки Цунода бе четвърти като само той бе с медиум. На този етап останалите бяха вече със софт.

„Гумите са прегрели. Нямам сцепление. Все едно карам по яйчени черупки“, се обади Верстапен по радиото.

Температурата на пистата бе 53 градуса.

Перес свали 0,042 сек от времето на Ръсел и излезе пръв. Верстапен го изпревари с 0,273 сек по-добро постижение. Ръсел се вклини между пилотите на Ред Бул. В последните секунди го изпревариха Пиастри и Сайнц.