Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен и Льоклер очакват проблеми с границите на пистата и на COTA

Верстапен и Льоклер очакват проблеми с границите на пистата и на COTA

1296
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер
Макс Верстапен и Шарл Льоклер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен и Шарл Льоклер очакват проблеми със спазване границите на трасето и на пистата COTA (Circuit of the Americas) в САЩ. В Катар само по време на състезанието бяха анулирани 51 обиколки заради нарушаване лимитите на трасето. Бяха наложени 10 санкции на пилоти. Някои от състезателите, сред които Серхио Перес и Ланс Строл, обясниха, че не са виждали лимитите на трасето. Дискусията за вече прословутите граници на отделни писти продължи и в Остин, Тексас, където този уикенд ще се проведе Гран при на САЩ. Според Макс Верстапен на пистата COTA също ще има грижи в това отношение.

„На някои конфигурации няма кой знае какви зони за сигурност, така че бързо намираш лимитите. На писта като Сузука например почти никога не става дума за ограничения на трасето“, посочи Верстапен

„Конфигурацията там е повече от старата школа. Но последните стандарти по отношение на пистите, изискванията към тях със сигурност имат пръст в тези истории. Жалко, тъй като на част от новите писти имам чувството, че по време на квалификационна обиколка си по-съсредоточен върху това да не преминеш белите линии, отколкото върху чистата радост от скоростта. Повече гледаш дали си минал правилно или не и не успяваш да се зарадваш. Малко е странно“, обясни пилотът на Ред Бул.

„Но трябва да вършим по-добра работа, защото мисля, че този уикенд пак ще е същата история (с ограниченията). Да намалим скоростта? С радост ще отстъпя колата си на който пожелае и да видим дали ще се справи по-добре с ограниченията на трасето“, повтори отново Верстапен, който неколкократно вече използва тази реплика, когато става думи за лимити на пистите.

На същото мнение по отношение на трасето в Остин е и Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари бе сред получилите наказание състезатели по време на уикенда в Катар. Той каза, че отделни конфигурации са по-трудни за справяне от други.

„Пистата в Катар е такава и вероятно тази тук (в Остин) също ще е такава“, продължи Льоклер

„Винаги съм предпочитал да използвам червено-белия бордюр като граница. Освен това е маркер и лесно се усеща в колата. Бялата линия обаче трудно се вижда – толкова ниско седим вътре в кокпита. Изключително сложно е да прецениш дали си бил точно на линията или на два сантиметра от нея. Бордюра го усещаш, наясно си какво се случва и изобщо е по-добър вариант.“

„От доста време се налага бялата линия и това е положението в момента. Просто трябва да намерим начин да си помогнем и да не е чак такъв проблем в бъдеще“, добави Льоклер.

Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем предупреди, че конкретно пистата в Катар, както и Ред Бул Ринг в Австрия могат да бъдат извадени от календара на Формула 1, ако не направят нещо по въпроса с лимитите на трасето. Ситуацията на трасето в Шпилберг бе още по-тежка от тази на Лосаил. Там бяха проверявани над 1200 на потенциални нарушения. Бяха изтрити 83 обиколки и наложени 12 наказания.

От Ред Бул Ринг заявиха впоследствие, че водят „конструктивна дискусия с ФИА и ФИМ“ и работят, за да изпълнят изискванията и на двете федерации. На пистата се провеждат надпревари и с автомобили, и с мотоциклети. От ФИА пък удвоили хората, наблюдаващи ситуацията на пистата в дистанционния си център в Женева, който е в помощ на стюардите на трасето. Бил е въведен и нов софтуер, за да се постигне по-добро наблюдение на ограниченията.