Начало Formula 1 News Верстапен използвал грешен режим на двигателя в Монако

Верстапен използвал грешен режим на двигателя в Монако

3736
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Марк Томпсън/Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен е използвал грешен режим на въртящия момент на двигателя си в по-голямата част от състезанието в Монако. Пилотът на Ред Бул се бореше за победата с Люис Хамилтън, но не успя да го изпревари. В края финишира 2-и, но заради наказание от 5 секунди за опасно пускане от бокса, той бе класиран 4-и.

По време на единствения му пистоп, Верстапен е бил инструктиран да смени режима на въртящия момент на мотора от 6 на 12 при влизане. И да го върне на 6 при излизане. Улисан в борбата с Валтери Ботас обаче, той е забравил да го направи. А тази смяна е можело да бъде извършавана само при ниска скорост на движение в питлейна.

След бокса Макс призна по радиото, че не е извършил промяната. И е останал с режим 12. При него според техническия директор на Хонда Тойохару Танабе има голяма разлика спрямо стандартния състезателен режим 6 и агрегатът е много по-агресивен на излизане от завоите.

С промяна на някои параметри от Хонда са се опитали да помогнат на Верстапен. Но според Танабе те са имали само малко цялостно влияние върху поведението на мотора.

„Когато излезеш извън бокса, оставаш с режима, на който си и не можеш да го променяш, обясни Верстапен. – При нормални обстоятелства щях да се върна към предишния (6).

Но с удара с Валтери, гледайки през цялото време в огледалото, забравих да го направя. В тима по принцип ми напомнят за това. Но мисля, че те също бяха малко шокирани от цялата случка и проверяваха за повреди по колата ми.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter