Начало Избрани Верстапен: Липсата на конкуренция насърчава Пирели да възприеме по-консервативен подход

Верстапен: Липсата на конкуренция насърчава Пирели да възприеме по-консервативен подход

1787
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен отново коментира качествата на гумите на Пирели. Пилотът на Ред Бул вярва, че липсата на конкуренция е насърчила италианската компания да възприеме много по-консервативен подход при разработването на смесите през последната година. Това важи особено за продуктите на Пирели, които се използваха за мокра писта.

Пирели се завърна в F1 в началото на 2011 г. Италианците замениха Бриджстоун като ексклузивен доставчик на гуми в световния шампионат на ФИА. Преди това компания е работила с Формула 1 в периодите 1950-1958, 1981-1986 и 1989-1991.

Решението на ФИА да разчита на един-единствен доставчик за F1 бе взето през 2007 г. Преди това имаше открита конкуренция между различни производители. Най-известната „война на гуми“ беше между Бриджстоун и Мишлен в периода 2001-2006 г. Битката между двете компании в крайна сметка доведе до бързо покачване на разходите и големи разлики в представянето на отборите.

Липсата на друг доставчик позволи на Пирели да разработи своите продукти за специфичните нужди на F1. Италианската компания работеше както и върху по-издръжливи гуми, така и върху такива, които се износват по-бързо. По този начин стратегията и работата с гумите станаха ключов фактор за успеха на даден отбор в F1.

През годините Пирели бяха многократно критикувани заради ниското качество на своите продукти. Смесите на италианската компания така и не разполагаха с нужната издръжливост и сцепление и често пъти се пукаха без обяснима причина.

Верстапен бе един от най-големите критици на Пирели през последната година. Състезателят на Ред Бул не бе никак доволен от продуктите на компанията най-вече за мокра писта.

„Липсата на конкуренция насърчава Пирели да възприеме по-консервативен подход. Естествено, когато има война на гуми, хората ще стигнат до крайности и наистина ще впрегнат всичко, с което разполагат по отношение на ресурсите“, сподели Верстапен.

„Когато няма война за гуми, настъпва едно „успокоение“. Разбира се, това все още струва много пари, не ме разбирайте погрешно. Но от друга страна вече не е нужно да постоянно да търсиш още две или три десети.“

Нидерландецът бе много критичен към гумите на Пирели за мокър асфалт след края на Гран при на Япония. Пилотът на Ред Бул спечели съкратеното състезание на пистата Сузука и грабна втората си световна титла. Въпреки всичко Верстапен заяви, че смесите на Пирели не могат да изхвърлят достатъчно количество вода при екстремни условия. Състезателят на Ред Бул дори предложи да помогне в разработването на по-добри смеси за мокра настилка.

„Сигурен съм, че това е възможно, но предполагам, че просто трябва да проведем повече дискусии с тях. Не се опитвам да бъда негативен, защото съм много щастлив да работя с тях. Искам просто да създадем по-добри гуми. Смятам, че това наистина ще създаде още по-добри състезания на мокро.“

„Може би ще разговарям с тях съвсем скоро, кой знае? Просто искам да помогна, защото те са тук от наистина дълго време. Това е чудесно, тъй като са инвестирали много в [F1] и са страхотна марка, но въпреки всичко можем да се справим по-добре“, добави Макс Верстапен.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Oracle Red Bull Racing (@redbullracing)


В края на миналата година ФИА предложи вариант, който да подобри използването на мокрите гуми на Пирели. Той включва поставянето на специални арки на колелата, които да подобрят тяхната работа при дъждовни състезания.