Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Не бях доволен от наказанието, сега мисля, че бе правилно; Льоклер:...

Верстапен: Не бях доволен от наказанието, сега мисля, че бе правилно; Льоклер: По-добре е да се връща позиция

7603
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер
Макс Верстапен и Шарл Льоклер; снимка: Андро Дюлгерян

Инцидентът между Макс Верстапен и Шарл Льоклер след старта на Гран при на Лас Вегас предизвика известно обсъждане относно наложеното на пилота на Ред Бул наказание. Нидерландецът обясни непосредствено след финала, че сцеплението е било ниско и се е изпързалял. Стюардите го наказаха с 5 секунди за това. На съобщението за санкцията Верстапен каза саркастично по радиото: „А, това е чудесно. Изпратете им поздрави от мен“. Впоследствие заяви, че в ретроспекция смята санкцията за правилна.

„В момента, в който мръднеш съвсем малко от състезателната траектория, сцеплението е супер ниско. Натиснах, гумите не захапаха. Нямах намерение да избутвам Шарл извън пистата, но не можех да намаля. Продължих да се пързалям и така отидох настрани в кривата“, повтори Верстапен и по-късно.

„Освен това не бях доволен от решението за наказанието. Но поглеждайки назад, мога да кажа, че то вероятно бе правилно“, каза още Верстапен

„В самото състезание решихме да останем на пистата. После дойдоха петте секунди наказание. Не знам кое е по-добре в случая. Нали ме санкционираха? Едва ли има значение по какъв точно начин се е случило. Ако върнеш позицията, вероятно пак губиш около 5 секунди. Така че изходът е доста подобен и в двата случая“, допълни Верстапен.

Шарл Льоклер обаче има по-различно мнение. Пилотът на Ферари прие обяснението на съперника си. Още в колата, с която пътуваха към подиума, Макс размахваше ръце в обичайния си „maxsplaining“, както наричат склонността му да показва и тълкува различни ситуации, когато общува с други състезатели и особено с Льоклер. Според монегаска все пак връщане на позицията би било по-добър вариант.

„Макс дойде при мен и ми обясни ситуацията. Беше на границата, малко я прескочи и според мен петте секунди бяха заслужено наказание. Опитах се да задържа позицията и натиснах, но при толкова ниско сцепление не се получи. Това е положението“, коментира Льоклер

„Имаше санкция, той плати цената за грешката и толкова. В този тип ситуации би било по-добре ФИА да инструктира за връщане на позицията, защото има предимство от това да караш на чиста писта по отношение пазенето на гумите. Но както казах, това е положението“, обясни Льоклер.