Начало Избрани Верстапен: Не е нормално да си с 0,4 сек по-бавен накрая спрямо...

Верстапен: Не е нормално да си с 0,4 сек по-бавен накрая спрямо Q2, Перес: Все едно си на лодка

9532
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Преди квалификацията за Гран при на Италия Хелмут Марко бе попитан къде мисли че ще се класира Макс Верстапен.

„Между първо и седмо място“, засмя се австрийският съветник на Ред Бул в F1.

След финала на сесията за разпределение на местата на стартовата решетка на Марко вече не му беше до смях. Верстапен бе седми, на почти 0,7 сек от спечелилия полпозишъна Ландо Норис.

„В Q2 мисля, че бяхме на няколко стотни зад [Люис] Хамилтън и след това изведнъж нищо не работеше в третия квалификационен сегмент. Промените (по колите) бяха минимални. На теория няма как да е от тях. Затова е толкова объркващо“, посочи Марко.

„Нещо изобщо не се връзва. По принцип използван комплект гуми е три-четири десети от секундата по-бавен. А представянето в Q2 бе добро. Слава богу, че сме на Монца, където може да се изпреварва“, допълни австриецът

„Не мисля, че някой може да се откъсне, дори и двата Макларън-а, освен ако не си играя с изтеглянето и не се борят един с друг. Но не всичко е изгубено. Ако обаче и в състезанието толкова ни липсва темпо, това ще е зле“, обясни Марко.

Най-доброто време на Макс Верстапен в Q2 бе 1:19.662 мин. Във финалния квалификационен сегмент даде 1:20.022 и бе единственият пилот в Q3, който бе по-бавен в сравнения с предходната част на сесията. Той каза след края на квалификацията, че не разбира какво е станало.

„Положението в Q3 бе много зле. И с двата комплекта гуми предната част бе нестабилна, така че не можех да атакувам завоите. Наложи се да намалявам в много криви, а така се губи време. Знаем какви са ограниченията, какви са проблемите, но в Q2 мислех, че контролираме нещата. Накрая обаче баланс тотално нямаше и не разбирам какво се случи“, коментира Верстапен.

„Не е нормално да си с четири десети по-бавен накрая в сравнение с Q2. Проблемът бе един и същ с последните комплекти гуми, тоест колата не работеше като цяло. Досега не ни се е случвало да се появи такава разлика в баланса (между два сегмента). Болидът стана крайно сложен за управление от влизане до средата на кривата. В момента като се опитаме да оправим нещо се появява друг проблем и заради това също трябва да внимаваме“, продължи Верстапен

„В крайна сметка сме на опашката на топ групата, ако мога така да се изразя. Да видим какво ще се получи от тази ситуация. Трудно е да кажа колко конкурентоспособни ще сме в състезанието в сравнение с останалите. Дългите ни серии може да изглеждат добре на хартия, но аз не ги чувствах така. А и когато нямаш добре балансиран автомобил, това се отразява доста зле и на гумите“, допълни нидерландецът.

Серхио Перес също посочи баланса като основен проблем.

„На моменти още можем да постигаме добри времена, но е много трудно да има някакъв прогрес. Липсата на предназначено специално за Монца задно крило също дава отражение. Може би дори по-голямо, отколкото си мислехме в началото. Има и нещо с гумите. Аз вървях по-бързо с използвани гуми. Сложих нови и темпото внезапно бе много по-слабо. Сцеплението уж е по-високо, а турът не се получава. Няколко неща в комбинация обясняват дефицита ни до челото“, обясни Перес.

„Надявам се в надпреварата положението да е по-добро, защото в неделя не се натиска толкова на влизане в завоите. Дано състезателното ни темпо е по-силно. Но ще е наистина трудно да се изпреварва“, допълни мексиканският пилот на Ред Бул

„Тези проблеми (с болида) ме преследват от дълго време. Усещането е все едно си на лодка. Изглежда влияеха повече на мен по-рано през сезона в сравнение с Макс. Сега застигат и него. Нямаме решение в момента, но се надяваме да оправим някои неща в краткосрочен план“, каза още Перес.