Начало Избрани Верстапен: Подобренията на RB18 не са специално създадени за мен

Верстапен: Подобренията на RB18 не са специално създадени за мен

2038
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен отрече, че последните актуализации по болида RB18 са специално разработени за него. Изказването на нидерландеца идва в момент, в който съотборникът му Серхио Перес заяви, че развитието на колата не е по неговия вкус.

Перес започна много силно втората си кампания с Ред Бул. Мексиканецът спечели квалификацията в Джеда и се качи на подиума в Мелбърн и Имола. 32-годишният състезател грабна първата си победа за сезон 2022 по улиците на Монте Карло.

След това представянето на Перес започна да спада в сравнение с това на Верстапен. Мексиканският състезател отпадна в две от последните три състезания и записа само един подиум. Същевременно световният шампион спечели в Баку и Монреал и завърши на втора позиция на Ред Бул Ринг.

Той призна, че не се чувства толкова комфортно зад волана на болида на Ред Бул след последната актуализация. Тя изглади естествената склонност на RB18 към недозавиване. Това бе черта, която подхождаше повече на стила на шофиране на Перес, но не се харесваше на Верстапен.

Не се чувствах толкова комфортно с него [автомобила], колкото в началото на сезона“, каза Перес.

Верстапен заяви, че работата върху RB18 не е изцяло съобразена с неговите изисквания. От друга страна, инженерите на Ред Бул винаги изпълняват неговите желания, свързани с поведението на колата.

„Винаги се опитваме да направим автомобила по-бърз и затова внасяме голям брой нови части. Минава известно време, докато се да се адаптираш към болида. Със сигурност съм правил подобни неща и преди“, сподели Верстапен.

„Разбира се, винаги казвам какво бих искал за автомобила си като цяло. Подобренията на RB18 не са специално създадени  за мен. Просто търсим повече скорост.“

Главният инженер на Ред Бул Пол Монахан е съгласен коментарите на Верстапен. Британецът призна, че Перес може да е имал затруднения да се адаптира към най-новата спецификация на автомобила. От друга страна той заяви, казва, че мексиканецът разполага с достатъчно инструменти, за да промени настройките на RB18 към своя стил на каране.

Не сме направили преднамерена промяна, за да направим автомобила по-малко удобен за него. Не е лесно да накараш колата да върви по-бързо“, каза Монахан.

„Опитваме да се вмъкнем в рамките на един доста ограничен набор от технически правила и свободи. Ако намерим начин да увеличите скоросттаще го използваме, стига да е в рамките на финансовите ограничения.“

Затова преминаваме през процес на използване на изследователски инструменти, реализиране и оценка в реален размер. Ако изглежда, че сме ускорили автомобила, обикновено ще го запазим въз основа на това, че всички инструменти показват, че автомобилът ще бъде по-бърз.“

Възможно е Макс да е свикнал по-бързо с новите подобрения на колата. Може би неговата конфигурация е малко по-подходяща от тази на Чеко.“

„Автомобилът е фиксиран така, че Чеко да не може след това да промени настройките, за да каже, че те отново са по вкуса му. Би било глупаво от наша страна да не се опитаме да дадем на Чеко метод, с който да извлече повече полза от него.“

„В момента се борим за двете титли. Така че се нуждаем от двата автомобила, за да изпреварим Ферари и Мерцедес. Ще направим всичко възможно, за да поставим двамата ни пилоти на челни позиции.“

Ред Бул продължава усилията си да намали теглото на RB18. Като цяло Верстапен е доволен от развитието на колата, макар че скоростта в една обиколка все още може да се подобри.

Мисля, че все още сме малко зад Ферари в една обиколка. Бих казал, че не сме перфектни в квалификациите. Това не е свързано само с автомобила, тъй като той все още е малко по-тежък.“

„Когато горивото гориво излезе навън нямаме толкова добра скорост. Все още трябва да намалим теглото на автомобила. Затова предполагам, че в състезанието това е по-малък проблем, защото на първо място не можеш да натискаш толкова силно, колкото в квалификацията.“

„Вероятно това помага малко за начина, по който управлявам с автомобила. Проблемът с килограмите при пълен резервоар не оказва толкова голямо влияние на скоростта“, допълни Макс Верстапен.

Ред Бул подготвя поредни новости по RB18. Тимът от Милтън Кийнс се надява те да бъдат готови за Гран при на Франция на пистата Пол Рикар.