Макс Верстапен се обяви против новия спринтов формат в F1. Пилотът на Ред Бул продължава да отправя критики към спринтовите състезания и призова спорта да се откаже от тях.
Този уикенд F1 представи нов формат в уикендите със спринтове. Световният шампионат посвети целия съботен ден на кратките надпревари
Според новия формат позициите на стартовата решетка за основата Гран се определят в петък следобед. Същевременно в събота сутрина се проведе спринтова квалификация, която определи решетката за спринтово състезание.
Верстапен завърши на трето място във вчерашния спринт в Баку. Състезателят на Ред Бул бе в приповдигнато настроение след сблъсъка си с Джордж Ръсел в първата обиколка. Това бе и една от причините той да не каже нито една положителна дума за новия формат за спринтовете.
„Просто се откажете от всичко това. Мисля, че е важно да се върнем към това, което имаме и да се уверим, че всеки отбор може да се бори за победа. Бих казал, че трябва да се стремим към това и да не прилагаме всички тези видове изкуствени вълнения“, заяви пилотът на Ред Бул.
Верстапен същ така призна, че спринтовата квалификация в събота сутрин не е била нищо повече от едно скучно занимание.
„Честно казано съботната квалификация ме отегчи. Обичам да имам една конкретна квалификация, в която влагаш всичко. Това беше случаят в петък. Тогава наистина се наслаждавах да бъде на пистата. Като се събудих в събота и си погледах графика, си казах като „Боже мой, още една квалификация. „Честно казано не това не ми харесва“, добави Макс Верстапен.
Съотборникът на Верстапен Серхио Перес също коментира новия спринтов формат. Пилотът на Ред Бул разкритикува дългата пауза между квалификацията и състезанието в събота
„Форматът ми се струва, че има четири часа чакане след спринта [престрелката]. Мисля, че това е малко прекалено“, каза Перес. „Вероятно трябва да преразгледаме времето и да го направим малко по-ефективно и да направим чакането малко по-кратко“, добави състезателят на Ред Бул.
Междувременно Шарл Льоклер смята, че новият формат е подобрен в сравнение с предишния. Пилотът на Ферари обаче се надява това да не се превърне в постоянна практика в бъдеще.
„Това е по-добър формат от миналогодишния. Но не бих искал това да бъде стандартът в бъдеще“, каза Льоклер.
„По-добре е да има три-четири такива състезания за годината. Както каза Чеко, това оказва много по-голямо напрежение върху пилотите, защото на практика има само една сесия, в която можеш да сгрешиш, а именно FP1.“
„След това всяка обиколка е много важна. Подготовката на пистата не е толкова важна, колкото предварителната подготовка на симулатора.“
„Може би трябва да се промени правилото в SQ3 и да може поне да се използва използван комплект меки гуми. Жалко, че не видяхме Ландо [Норис] да кара, тъй като той нямаше нов комплект меки гуми. Както каза Чеко, има няколко неща, които могат да се подобрят, за да бъдат тези уикенди по-ефективни“, добави пилотът на Ферари.
Sprint Saturday done ✅
Bring on the 2023 Azerbaijan Grand Prix next! 🍿#AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/ZAUrnCtN6n
— Formula 1 (@F1) April 29, 2023