Тестът на Макс Верстапен на пистата Нюрбургринг продължава да е основна тема не само в падока на Формула 1. В дискусиите се включи Маро Енгел, който е заводски пилот на Мерцедес от 2008 г. и понастоящем кара GT3 автомобил на марката в редица шампионати, включително DTM, GT World Challenge Europe, IMSA, GT World Cup. Енгел неведнъж е бил гост в F1 – той е един от близките приятели на Нико Розберг, с когото заедно са ходили на училище в Монте Карло.
„За темата в момента. Няколко факта от GT3 теста на Франц Херман на Нордшлайфе: колата е била в DTM BoP (Balance of Performance) спецификация (по-ниско тегло, по-висока мощност, по-ниско отстояние от настилката, отколкото е NLS BoP). Време: 7:48. Пак е впечатляващо за първа визита на Зеления ад. Би било яко да видим Франц да се състезава!“, написа Енгел в социалната мрежа X (Туитър).
Верстапен по принцип не обича да се изявява особено в социалните мрежи. Този път обаче лично взе отношение и отговори на Енгел.
„Лъжа. Не разпространявай информация, когато не знаеш как е била настроена колата и какви са били реглажите на двигателя ни. Защо да ходя на NLS тестов ден с грешен BoP. Да направиш добро състезание утре“, написа пилотът на Ред Бул
„Изглежда приказките в падока са били грешни тогава. Ти очевидно си в по-добра позиция да ни кажеш какво си карал“, отговори Енгел.
False. Don‘t spread things when you don’t know how the car was setup and our engine settings. Why would I join a NLS track day with the wrong BOP. Have a good one tomorrow 👍
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) May 16, 2025
Тестът на Нордшлайфе, както и някои други подобни изпитания напоследък наляха още масло в приказките относно бъдещето на Верстапен. Изпитанията на Нюрбургринг са особено интересни, тъй като преди няколко години лично Хелмут Марко му забрани да кара там във фестивал на Ред Бул. Макс бе категоричен за пореден път, че възнамерява да продължи да кара във Формула 1 за отбора от Милтън Кийнс.
„Това изобщо не е вярно“, заяви Верстапен в отговор на въпроса дали има някаква истина в приказките, че може да си вземе година почивка
„Без всякакво съмнение. Намерението ми е да продължа да се състезавам във Формула 1 поне до 2028 г. Очевидно е, че не всичко в средата ми харесва, но обичам да работя с хората около себе си, обичам и състезанията. Същевременно е вярно, че не карам, за да съм четвърти като в Маями. Но пък е по-добре, отколкото да съм последен.“
„Винаги съм казвал на отбора, че искам да карам догодина. Това е намерението ми, освен ако нещата не се стекат наистина странно. Искам да видя как ще се получи останалата част от сезона, или поне част от състезателната година. Отборът може да направи добри стъпки напред. Идващите надпревари са много важни“, добави Верстапен.
View this post on Instagram