Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен карал на по-нисък режим в Бахрейн заради софтуерен проблем с двигателя

Верстапен карал на по-нисък режим в Бахрейн заради софтуерен проблем с двигателя

4098
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Проблем със задвижващата система в Ред Бул-а на Макс Верстапен наложил използването на по-нисък режим на работа в Бахрейн, разкри Хелмут Марко. В интервю за F1formel.de австриецът каза също така, че според него на младия нидерландец му липсва единствено опит в битката срещу Люис Хамилтън.

От миналия сезон за квалификация и състезание е разрешено използването само на един режим на двигателя. Промяната му е позволена при грижи с издръжливостта. Дори проблемът да се изчисти обаче, екипът няма право да върне по-високия режим.

„Проблемът бе свързан със софтуера. Нищо в хардуера, тоест можеше да се оправи с настройка“, заяви Марко

„В началото на състезанието Макс имаше проблем и с диференциала, особено в последния сектор, който му струваше до 0,3 сек. Той обаче се справи с управлението.“

Според Марко освен това Верстапен и Люис Хамилтън са горе-долу на едно и също ниво като талант. Австриецът смята, че единственото предимство на седемкратния световен шампион е опитът му.

„Онова, което Хамилтън притежава повече в сравнение с Макс, е невероятната рутина. Не знам колко състезания има, колко победи. Но се видя колко тактически караше, как променяше траектории и така нататък, и така нататък. Затова надпреварата бе толкова трудна за Макс. Но двамата са кажи-речи равни (като талант). В някакъв момент Макс ще има възможността да се опре на опит, какъвто притежава и Хамилтън.“

Марко, който в края на април ще навърши 78 години, има решение и на проблема с ограниченията на пистата, предизвикал толкова обяснения и дискусии след първия кръг от сезон 2021 във Формула 1

„Ние интерпретирахме инструкциите малко прекалено стриктно. Но в един момент попитахме рейс контрола това позволено ли е и разрешено ли е и ние да го правим. Отговорът бе: „Не, всъщност не“.“

В споменатите от Марко инструкции, издадени от рейс директора на ФИА Майкъл Маси, бе записано, че преминаването ограниченията на четвърти завой няма да бъде следено, когато се случва в опити за подобряване на времето в обиколка. Излизането при маневра за изпреварване обаче остана наказуемо. След всички обяснения, включително тези на Маси, не стана ясно защо първата част от указанието бе променена по време на състезанието – след обаждането на Ред Бул. Точно това разделение при прехвърлянето границата на трасето предизвика и най-ожесточените спорове. Мнението на Марко е, че въпросът има лесно решение.

„Там има напълно достатъчно място. Всичко ще се реши ако просто сложат една стена. Който се удари, ще си потроши автомобила. Не разбирам защо имаме толкова зони за сигурност по пистите и не създаваме ясни граници“, заяви той.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.