Макс Верстапен вече е карал по обновената Спа-Франкоршамп. Белгийската писта е с няколко сериозни промени – нова настилка в отделни завои, на някои криви вече има чакълени зони за сигурност. Това означава на първо място променени нива на сцепление. От Пирели предупредиха, че пилотите ще трябва да внимават повече и за ограниченията на трасето. Първоначалните очаквания са, че основните характеристики на конфигурацията не са променени, но има някои допълнителни предизвикателства. Любопитно е как ще се отразят чакълените зони за безопасност. Това бе едно от предложените от страна на пилотите решения на проблема с лимитите на пистите.
Все още никой не е карал по обновената Спа с едно-единствено изключение – Макс Верстапен. Нидерландският пилот на Ред Бул бе зад волана на RB7 за промоционално видео
Болидът е от шампионския за Себастиан Фетел сезон 2011, но в настоящото оцветяване на тима.
Снимките са били проведени по-рано този сезон. Правилата разрешават подобни събития със стари автомобили, промоционални гуми на Пирели и предварително известие до ФИА.
A new look Spa-Francorchamps 🇧🇪 Time for a test drive 🔎 #F1 pic.twitter.com/PioaD2r9Ds
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 22, 2022
Интересно е, че при толкова промени по пистата, от Ред Бул решиха Лиам Лосън от академията на екипа да кара в първата свободна тренировка на Спа. Новозеландецът е пилот на Карлин във Формула 2. Той ще е в кокпита на Пиер Гасли от Алфа Таури в първата петъчна сесия на белгийското трасе.
Междувременно Кристиан Хорнер призова писти като Спа, Силвърстоун и Монца да придобият статут на защитени в календара на Формула 1
От Либърти Медия сключват договори с нови трасета като Маями и Лас Вегас, докато историческите европейски писти не успяват да се справят с финансовия натиск и огромните изисквания за организиране на F1 кръг. Това ги поставя под постоянна заплаха да изпаднат от календара.
„Страхотно е, че има нови писти и места, че интересът расте. Но историята е важна. Все едно да има ATP Tour без Уимбълдън. Монца, Силвърстоун, Спа са исторически за Формула 1 писти и трябва да ги пазим. Те са част от ДНК-то на спорта. Определено ще дадем мнението си, но в крайна сметка трябва да се доверим на хората, които управляват бизнеса“, коментира шефът на Ред Бул в F1.