Макс Верстапен заяви, че някои писти заслужават „отделен статут“ и трябва винаги да присъстват в календара на F1. Тук попадат трасета като Зандвоорт, Спа-Франкоршамп и др. Верстапен също така коментира защо Нордшлайфе не може да приема старт от Формула 1.
Верстапен е голям фен на по-старите писти в календара на F1. Пилотът на Ред Бул неведнъж е казвал, че се надява те завинаги да останат част от графика на световния шампионат. Той също така вярва, че всяка една писта има свой характер и предлага уникални предизвикателства, които подлагат пилотите на голямо изпитание.
Съвсем очаквано, две от любимите писти на Верстапен са Зандвоорт и Спа-Франкоршамп. Нидерландецът е многократен победите на тези трасета и винаги е посрещан много добре от своите фенове там. В списъка на Верстапен попадат още няколко европейски писти, както и тези в Япония и Бразилия
За нещастие, Заднвоорт ще изпадне от графика на F1 след края на следващия сезон заради финансови причини. Спа пък ще се провежда на ротационен принцип от 2027 г. нататък. За сметка на това F1 планира да разшири присъствието си в Далечния изток и да се завърне в Африка.
„Пистите, които според мен заслужават „отделен статут“ и винаги трябва да присъстват в календара по чисто спортни съображения, са Спа-Франкоршамп, Зандвоорт, Силвърстоун, Имола, Сузука и Бразилия“, сподели Верстапен пред списание Formule1.
Имола е писта, която вече изпадна от графика на F1. Въпреки това организаторите и местните власти се надяват да се завърнат в бъдеще. Не се изключва Имола да приеме старт догодина, ако пистата в Мадрид не бъде готова навреме. За потенциалното свободно място се бори и пистата „Истанбул парк“ в Турция.
Сузука и Интерлагос имат дългосрочни договори в F1. Това важи и за Силвърстоун. Британското трасе ще остане в календара поне до края на 2034 г.
Верстапен бе попитан и за потенциала за възможността F1 отново да се състезава на Нюрбургринг Нордшлайде. Легендарното трасе е почти непрекъснат домакин на състезание от F1 през 50-те, 60-те и част от 70-те години на миналия век. За последно Нордшлайфе приема старт от Формула 1 през 1976 г. По време на надпреварата Ники Лауда претърпява тежка катастрофа, след която оцелява по чудо. След това пистата е обявена за твърде опасна и извадена от календара.
В началото на май Верстапен направи тест на Нордшлайфе с Ферари 296 GT3. Макар да се наслади на това изживяването, той категорично отхвърли идеята за завръщане на F1 на това толкова дълго, тясно и опасно трасе
„Страхувам се, че това наистина няма да се случи с автомобилите от F1, с които разполагаме сега“, каза Верстапен.
„Това не се отнася за GT3, където всичко е наред и е постижимо. От време на време съм виждал стари кадри от F1 на Нордшлайфе. Едно нещо е сигурно: там никога повече няма да има старт от F1. Твърде e опасно“, добави нидерландецът.
F1 се завръща на Нюрбургринг през 1984-та на по-късата и модерна версия на трасето с дължина от малко над 5 км. През следващите няколко десетилетия Нюрбургринг приема стартове от F1 под различни имена. За последно това се случи през 2020 г. Тогава надпреварата на германското трасе носеше името Гран при на Айфел.
Последните години F1 разшири присъствието си в САЩ и Близкия изток и става все по-комерсиална. Верстапен обаче не изглежда никак ентусиазиран от толкова големия календар на спорта, включващ все по-малко класически европейски състезания.
„В крайна сметка се надяваме, че и в тези страни ще се развие култура на моторните спортове. Но ако зависеше от мен, календарът щеше да изглежда съвсем различно и да има по-малко състезания“, добави Макс Верстапен.
Ready to paint Spielberg orange 🔜
⏮️ 2024#F1 || #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/UkVlCczg8Z
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 22, 2025