Себастиан Фетел заяви, че новата задвижваща система в болида му за уикенда в Гран при на Белгия е имала своя принос за успеха в състезанието. Пилотът на Ферари стартира втори, но още в началото на първата обиколка изпревари Люис Хамилтън и след това постепенно натрупа преднина.
Британецът и неговият съотборник Ботас също разполагаха с нова спецификация на агрегата на Мерцедес, но през целия уикенд бяха по-бавни на правите спрямо пилотите на Скудерията.
„Браво на нашите инженери. Изглежда, че имаме повече мощност и правим прогрес, каза Себастиан. – Бяхме силни с сектори 1 и 3, а във втори бяхме малко по-бавни. Тази година използвахме по-малко ниво на притискане на задното крило и това ми помогна.“
Фетел призна, че рестартът му е бил един от най-лошите в кариерата, като не е успял да изненада Хамилтън. Въпреки това, той е бил спокоен, тъй като Люис не е имал право да го изпревари преди последния заавой, тъй като линията на колата за сигурност е на излизането от него.
„Когато разбрах, че първоначалното ми потегляне не е добро, имах и превъртане на задните гуми, което не исках да се случва, каза Себастиан. – Фокусирах се върху последния завой и това проработи наистина добре. След това преминах добре и през първия завой и излязох страхотно от него. И когато разбрах, че преднината ми е 0.9 сек, знаех, че позицията ми би трябвало да е сигурна.“
Другият пилот на Ферари Кими Райконен отпадна от състезанието, след като бе ударен от Даниел Рикиардо на старта и спука гума. След това се оказа, че има сериозни повреди по пода и задното крило, които го принудиха да се прибере в бокса и да се откаже.
„След контакта DRS-ът се отваряше сам и не можех нищо да направя, обясни Кими. – Някой ме удари отзад и имах много повреди по пода и задния спойлер. След това всичко завърши с отварящия се DRS и нямаше смисъл да продължавам повече. Но това се случва когато имаш лоша квалификация.“