Начало Формула 1 Фетел недоволен от момента на появата на колата за сигурност

Фетел недоволен от момента на появата на колата за сигурност

8
0

Себастиан Фетел постави под въпрос решението на състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг да изкара на трасето колата за сигурност почти 2 обиколки след инцидента между Пиер Гасли и Брендън Хартли от Торо Росо. Той се случи в 30-ата обиколка, а сейфтикарът се появи на трасето в 32-ата.

Освен това в момента на появата на колата първите двама Ботас и Фетел вече бяха миналия входа на бокса и не можеха да спрат за смяна на гуми. Това обаче успяха да направят Макс Верстапен и Даниел Рикиардо от Ред Бул, който сложиха нови гуми софт, след което Даниел изпревари всичките си съперници и спечели.

„Очевидно моментът на появата на колата за сигурност беше лош за Валтери и за мен, защото нямахме шанс да реагираме, каза Себастиан. – Нямахме възможност за избор дали да останем на пистата или да влезем в бокса за нови гуми. Защо сейфтикарът не бе изкаран половин минута по-рано и всички да имаме шанса да решим да спрем ли в бокса или не? По мое мнение не е правилно той да се появява в момента, който променя хода на състезанието.“

Уайтинг обясни ситуацията пред кореспондент на f1news.ru така: „Никога не гледам дали и на кого ще повлияе появата на колата за сигурност. Ако вземем решение за извеждането на сейфтикар на трасето, то е от съображения за сигурност. Не ме интересува дали някой ще получи предимство или това ще попречи на друг. Спомнете си, че преди няколко години в Унгария когато Розберг водеше. Първите 4 коли точно минаха покрай входа на бокса и колата за сигурност излезе в този момент. Те се оказаха в неблагоприятна ситуация. Така че това се е случвало и преди.

Причината, заради която изчакахме е проста: парчетата карбон по пистата бяха разпръснати в достатъчно голяма част от трасето и аз исках да почакам, докато колата за сигурност събере колоната от болиди зад себе си. Едва тогава можех да изпратя маршалите на работа. Ако отчетем сравнително ниската скорост на колата за сигурност, пак не смятам, че маршалите можеха да работят спокойно на трасето. Необходимо беше да се гарантира, че интервала на преминаване е достатъчно голям, за да може да се излезе на пистата и да се отстранят отломките.“

Уайтинг обясни също така защо не е бил използван режим на виртуална кола за сигурност. Според него той нямало да бъде достатъчен, за да могат маршалите да почистят пистата както трябва, тъй като колите нямаше да се съберат. „Ако бяхме назначили режим на виртуален сейфтикар, маршалите можеше да се окажат в опасна ситуация. Въпреки, че скоростта е само 30% от състезателната, тя все пак остава доста висока. Не бях сигурен, че в такава ситуация можем напълно да разчитаме на пилотите.“