Себастиан Фетел изрази недоволството си от правилата за виртуална кола за сигурност във Формула 1, като според него другите пилоти злоупотребяват с тях и се възползват от тях. Пилотът на Ферари влезе в бокса за смяна на гуми именно при режим на виртуален сейфтикар за втори път, като въпреки по-малката загуба на време изостана от 2-а на 4-а позиция.
Той обаче трябваше да изкача около 5 секунди заради преминаващия през питлейна Серхио Перес. Това бе основната причина той да загуби позиция спрямо 3-и Верстапен. До финала Фетел не успя да изпревари Макс и завърши 4-и. Според Себастиан в правилата за виртуална кола за сигурност има дупка, която позволява на пилотите да се движат по-бързо, отколкото би трябвало.
„ФИА ни снабдява със система, която ни кара да следваме делта времена и всеки трябва да намали с мисля около 40% скоростта, заяви Себастиан. – Но мисля, че всеки е наясно, че можеш да се движиш по-бързо при режим на виртуален сейфтикар като следваш делта времената, но скъсяваш разстоянието. Затова смятам, че трябва да имаме система без такива пропуски. Защото сегашната кара пилотите да се движат по абсурдни линии по трасето.”
Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг заяви, че не е съгласен с мнението на Фетел. „Честно казано не знам за какво говори той, каза Уайтинг. – Режимът на виртуален сейфтикар има карта в електронния блок, която е настроена за скорост с 30% по-ниска от тази в бърза обиколка. Пилотите трябва да следват това време.
Измерването става на всеки 50 метра и на всеки 50 м пилотите са предупреждавани дали изостават от това време или са по-бързи. Позволено им е да вървят по-бързо от позволеното време, но достигайки до всеки един сектор на маршалите, трябва да са се вместили в определеното време. Вероятността да спечелиш предимство, използвайки различна линия на движение, е минимална.”
Чарли все пак заяви, че ако Ферари и Фетел имат доказателства и факти, че някой манипулира правилата, е готов да ги прегледа и да въведе допълнителни мерки.