Маверик Винялес разкри причините за отпадането си в Португалия. Пилотът на Априлия е имал проблем със скоростната кутия, започнал от шестата обиколка и който в крайна сметка е причинил катастрофата му в последната обиколка на вчерашната надпревара.
Винялес се представи много силно по време на уикенда в Портимао. Испанецът потегли от първа редица и спечели спринта на пистата в Портимао. Това го превърна в един от фаворитите за спечелване на самата Гран при в неделя.
Винялес направи добър старт и зае второто място след първата обиколка. Състезателят на Априлия заемаше тази позиция в 90 % от надпреварата в Португалия. Винялес дори записа няколко най-бързи обиколки и опита да притисне лидера Хорхе Мартин.
В края на предпоследната обиколка Винялес беше изпреварен от Енеа Бастианини. Неговата Априлия RS-GP премина на неутрална, докато испанецът опитваше да превключи на шеста предавка. Това доведе до внезапната загуба на скорост на старт-финалната права.
След това Винялес обясни, че мотоциклетът внезапно е включил на втора предавка, когато той е докоснал педала на газта при преминаване на завой №1. Това в крайна сметка е била причината той да катастрофира и да изпусне сигурен подиум.
„След изкачването на финалната линия се опитах да мина на шеста предавка, но тя не влезе. И така мотоциклетът премина в неутрално положение и аз ударих ограничителя“, сподели Винялес.
„Просто протегнах крак, за да [предупредя] Бастианини, че имам някакви проблеми [и] да го предпазя. Опитах се да вкарам шеста предавка, но в крайна сметка не се случи. Върнах се на втора предавка се и при преминаване на първи завой моторът просто блокира и ме изхвърли.“
Винялес помоли Априлия да подобри надеждността на своите мотори. В края на миналия сезон испанецът също се сблъска с различни проблеми. От друга страна той беше доволен от скоростта, която показа през целия уикенд в Португалия
„Мисля, че трябва да сме позитивни. Не бих казал, че това е разочарование. Ще го кажа като може би призив за внимание, опитвайки се да подобрим по някакъв начин малко надеждността“, заяви Винялес.
„Наистина насърчавам всички инженери на Априлия да подобрят тази област, особено ако искаме да се борим за победи. Мисля, че когато получа правилния баланс мога да карам наистина бързо с този мотор.“
„проблемите се появиха още в шестата обиколка. Тогава машината понякога не влизаше от пета в шеста предавка. Затова задържах оборотите толкова дълго и губех много от максималната скорост. Загубих няколко десети, но въпреки това успях да постигна времена за минута и 38 сек. и това беше невероятно.“
Винялес допълни, че дори и с проблема със скоростната кутия е можел да притисне Мартин и да се бори за победата.
„През цялото състезание си мислех, че мога да се боря за победата. Проблемът беше, че всеки път скоростната кутия ставаше все по-лоша“, отбеляза пилотът на Априлия.
„Всеки път губех все повече и повече на главната права. Мисля, че губех по 0.2 сек. на главната права, а след това отново възстановявах цялата разлика. Дори и с този проблем се движех с добро темпо. Беше невероятно, защото можеше да спечеля. Наистина съм щастлив от скоростта на мотора“, завърши Маверик Винялес. Другият пилот на Априлия Алейш Еспаргаро финишира осми.
Вижте тази публикация в Instagram.