Тото Волф коментира последните промени в правилата в F1. Шефът на Мерцедес заяви, че някои от промените, направени в близкото минало, са имали за цел да намалят предимството на неговия отбор.
Мерцедес започна да доминира в спорта през 2014 г. Тогава започна използването на турбо-хибридните двигатели. Германският производител имаше сериозно предимство над всички останали и спечели всички шампионати до 2020 г.
През 2021 г. Мерцедес започна постепенно да губи своето предимство. Екипът от Бракли водеше оспорвана борба с Ред Бул. Австрийският тим в крайна сметка успя да надвие Мерцедес и спечели шампионата при пилотите с Макс Верстапен. Германският производител все пак грабна трофея при конструкторите. Това бе и последната година, в която се използваше старото поколение автомобили.
Мерцедес направи крачка назад след влизането на новите технически разпоредби. Тимът така и не успява да създаде автомобил, който може да се бори за победи и титли. Понастоящем Мерцедес спечели само едно състезание откакто се използват болиди с граунд ефект.
Междувременно Ред Бул наложи доминацията си още в средата на миналия сезон. Екипът от Милтън Кийнс постигна още по-голям напредък от началото на годината и спечели всички стартове до този момент. Има голяма вероятност „Червените бикове“ да триумфира във всички надпревари за 2023 г. и да запишат още едно уникално постижение.
Хегемонията на Ред Бул повдигна въпроса дали ФИА и F1 не трябва да се намесят и да променят правилата. Волф, както и други негови колеги се обявиха против това нещо. Австриецът все пак намекна, подобни неща са правени в близкото минали в опит да се намали предимството на Мерцедес.
„Вероятно загубихме шампионата на пилотите през 2021 г. по много причини“, сподели Волф. „Едната причина беше във финалното състезание, което ние също загубихме. В крайна сметка правилата бяха промени, за да се намали нашето предимство“, добави шефът на Мерцедес.
ФИА направи промени в правилника за сезон 2021. Според тях, притискащата сила на отборите намаля с 10%, тъй като беше направен диагонален разрез в пода пред задните гуми
Това беше направено поради съображения за безопасност, тъй като беше установено, че някои от отборите създават странични прорези в пода на автомобилите си в близост до задните гуми, за да генерират повече притискаща сила. Освен това ФИА забрани на Мерцедес да използва така наречената система „DAS“.
Волф вярва, че именно подът е бил една от ключовите области, които са позволили на техния автомобил за 2020 г. да бъде толкова доминиращ в ръцете на Люис Хамилтън. Британецът спечели седмата си световна титла през тогавашната кампания.
„Сезон 2020 беше супер доминантен за нас. Смятам, че W11 беше най-добрият автомобил, който някога сме имали. Към края на сезона промениха правилата, като изрязаха пода. Това беше ясен знак, че искат да ни спрат.“
„F1 промени правилата, за да намали предимството, което имахме. Видяхте резултатите през 2021 г. Ние не бяхме толкова конкурентоспособни, колкото Ред Бул. На Силвърстоун все пак разкрихме повече от потенциала на автомобила и се върнахме в борбата за шампионата. Но в миналото тези измененията в правилата имаха ясна цел да променят разпределението на силите“, завърши Тото Волф.
„Admin, drop the surfing video.“
The surfing video: pic.twitter.com/WmIjlh5vQl
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 9, 2023