Тото Волф вярва, че Джордж Ръсел и Люис Хамилтън дават всичко от себе си и „превъзхождат“ проблемния автомобил на Мерцедес през този сезон, въпреки разликата между тях на пистата Имола.
През целия уикенд в Емилия Романя, Ръсел се справяше много по-добре от Хамилтън. Бившият пилот на Уилямс завърши пред своя съотборник в квалификацията, спринта и основното състезание за Гран при.
Именно в последната надпревара, Ръсел финишира с 9 позиции по-напред Хамилтън, след като направи силно каране на мокра настилка. След това успя да премине към гуми с гладка повърхност и да запази доброто си темпо.
Това накара бившия пилот на Мерцедес Нико Розберг да обвини Волф, че „не казва истината“ за уикенда на Хамилтън. Германецът твърди, че Люис „е имал голяма роля“ за резултата на Имола.
DRS влакчето направи не помогна за прогреса на Хамилтън.
Въпреки това Волф искаше да омаловажи разликата между двамата си пилоти. Австриецът посочи като важен фактор единствената зона на отваряне на задното крило, която бе разрешена за използване в 35-тата от общо 63 обиколки на трасето Аутодромо Енцо и Дино Ферари.
„Виждате, че когато има DRS влакче, каквото имаше в спринта, никой състезател в него не можеше да извърши изпреварване“ каза Волф пред медиите.
„Ако сте в бокса, или в колона от автомобили, е почти невъзможно да изпреварвате.“
„Мисля, че Люис имаше много повече скорост от [Пиер] Гасли, [Алекс] Албон и всички останали пред него. За съжаление имаше една DRS зона. Ако нямаш достатъчно скорост на правата, не можеш да минеш напред.“
„Хамилтън и Ръсел дават всичко от себе си. В момента те превъзхождат автомобила W13.“
„Видяхме как Джордж пожъна резултатите от това, че направи изключително състезание. Той направи перфектен старт и след това се справи с автомобил, който не беше оптимално настроел. Люис просто беше заклещен отзад.“
Резултатът на Ръсел е бил максимума за Мерцедес
Усилията на Ръсел в състезанието на Имола бяха още по-впечатляващи, като се има предвид проблема с регулаторите на предното крило на Мерцедес при първото му спиране в бокса. По този начин той трябваше да кара в на суха писта с баланс, който е по-подходящ за мокро трасе.
„Искам да кажа, че четвърто място вероятно бе максимума за Мерцедес. Все пак се възползвахме от отпадането на Сайнц и грешката на Льоклер“, каза Волф.
„По време на питстопа имахме конструктивна повреда в настройката на крилата. Не можахме да коригираме ъгъла на атака на предното крило, който да позволи по-добър баланс на сух асфалт.“
„[Вероятно] всяка една обиколка беше с няколко десети по-слаба. Джордж се справи блестящо с недозавиването и отново надскочи възможностите на автомобила.“
След уикенда в Емилия Романя, Мерцедес се смъкна на трето място в класирането при конструкторите. Същевременно Ръсел и Хамилтън заемат съответно четвърта и седма позиция във временното подреждане при пилотите.
Alone we can do so little, but together we can do so much. We’re all in this together. ❤️ pic.twitter.com/TkpzwKMlG0
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 27, 2022