Валтери Ботас подписа преди доста време договор за 2021 г. с Мерцедес. Люис Хамилтън още няма нов контракт. Това обаче не пречи от време на време да се появяват изявления от различни страни колко интересно би било да се наблюдава съперничество между англичанина и Макс Верстапен в един и същи тим. Шефът на Мерцедес Тото Волф обясни защо той лично не би допуснал двамата да се съберат в един екип.
„Помня един разговор с Ален Прост от началото на работата ми в Мерцедес. попитах го: „Какво се обърка между теб и [Аертон] Сена?““
„Той ми каза: „Понякога не знаехме дали имаме подкрепата на отбора или не. Винаги имаше намесена политика.“ Не знам дали това е истина, тъй като не съм бил там, а със сигурност говорим за един от най-великите периоди в историята на спорта. При нас обаче няма политика. Тя е извън отбора, а не вътре в него. Никога не бих разрешил да влезе сред нас. Прозрачност, честност един към друг, не се стоварва вина върху хората и даване на възможности са ценностите, които са най-важни за нас. Затова екипът ни е чудесен, забавен, но и работещ.“
Волф даде за пример ситуацията между Хамилтън и Нико Розберг преди години, разяснявайки гледната си точка пред австрийската телевизия ORF.
„Виждали сме как приятелството (между пилоти) се превръща в съперничество и след това във враждебност. Динамиката е трудна за разбиране. Всичко започна, когато се присъединих към отбора през 2013 г. и след това постепенно се влошаваше. Беше трудна за справяне ситуация. Имаше крайно негативна енергия във въздуха по време на срещи на отбора. В един момент това просто стана неприемливо и говорихме по въпроса. Но враждебността между пилотите остана. Никога няма да разберем точно какво се случи в отношенията на Нико и Люис. То се корени още от дните им в картинга и малките формули“
„Присъствието на Макс би създало ненужни „междузвездни войни“. За щастие с Валтери подобно нещо не се случва“, заключи Волф
Ръководителят на Мерцедес в Гран при сподели също така, че според него някои от отборите във Формула 1 напълно ще отпишат 2021 г., за да съсредоточат усилията си върху конструирането на колите според новите правила за 2022-ра. Един от тези екипи ще е Ферари, смята той.
„Те ще работят по болидите си за 2022 г. от самото начало“, сподели той.
Скудерията ще има нова задвижваща система за следващия сезон. Шефът на тима Матия Биното сподели, че резултатите от тестовете й били обнадеждаващи. Той каза също така, че догодина целта на тима от Маранело ще е първо да се върне към битка за подиуми.
All we see are two Kings. 👑👑 pic.twitter.com/jpFgk5jZJR
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 12, 2020