Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф и Биното са обсъдили въпроса с бюджетните лимити, шефовете на отбори...

Волф и Биното са обсъдили въпроса с бюджетните лимити, шефовете на отбори искат сериозни санкции ако има нарушение

1831
0
Матия Биното, Тото Волф
Матия Биното и Тото Волф; снимка: Спас Генев

Тото Волф и Матия Биното са се срещнали в петък в Сингапур, за да обсъдят въпроса с бюджетните лимити във Формула 1. От вчера се говори, че два отбора са нарушили ограничението за 2021 г. Смята се, че единият е Ред Бул и че нарушението е сериозно, тоест с повече от 5% от предварително обявеното ограничение. Кристиан Хорнер заяви, че няма проблем с разходите на тима от Милтън Кийнс. Хелмут Марко каза, че според самия екип на Ред Бул те не се нарушили правилата. В падока обаче темата се обсъжда надълго и широко и се смята, че това ще е сериозен тест за ФИА и президента на организацията Мохамед бин Сулайем, който от началото на сезон 2022 настоява всеки регламент да се изпълнява.

„Публична тайна е, че един отбор е нарушил значително бюджетния лимит, а друг е прескочил ограничението с по-малко. Всички бяхме много внимателно разследвани. Затова е малко смешно какво говори Кристиан [Хорнер], защото този процес върви от месеци. Може пък да не говори с финансовия си директор.“

„Ограничението на бюджетите е може би най-важната промяна по отношение на правилата, чиято цел е да се създадат равни възможности за отборите. Идеята е да се позволи на екипите с по-малки възможности да наваксат, както и да се ограничи харченето на големите отбори. Затова е от огромно значение да се покаже, че тези правила се спазват“, заяви Волф

„Нямам причина да вярвам, че ще се случи нещо друго. ФИА и в частност Мохамед [бин Сулайем] показаха доста твърд подход по отношение прилагането на всевъзможни регламенти. Ако става дума за нещо голяма, то според мен той ще демонстрира същото нещо като досега. В момента нямам информация дали от Ред Бул са нарушили лимита и с колко. Но ако си прескочил границата през една година, то вероятно си в нарушение и през следващата, може би дори и през трета година. След като това веднъж се изясни съм сигурен, че ще има много дискусии какви са ефектите. На този етап е твърде рано за повече коментари“, допълни шефът на Мерцедес във Формула 1.

Мнението, че нарушение за 2021 г. означава на практика и провинение през 2022-ра, бе споделено и от Йост Капито.

„Ако някой е нарушил лимита през миналата година, то най-вероятно част от средствата са вложени в развитие на тазгодишната кола“, посочи шефът на Уилямс

„Няма никакъв смисъл от финансова санкция – парите вече си ги похарчил. А лично за мен това дори е по-сериозно нарушение, отколкото да мамиш с колата си на писта. Според мен няма смисъл и от наказание по отношение на миналия сезон, той вече е история. Но ако се е случило, то никой вече няма да спазва ограниченията, ако няма последствия за настоящата година. ФИА няма избор и трябва да действа, защото по-голямата част от отборите са спазили регламента“, добави Капито, цитиран от motorsport.com.

За подходящи наказания в случай на нарушение призоваха още Фредерик Васьор от Алфа Ромео и Гюнтер Щайнер (Хаас).

„Няма място за гъвкавост“, бе категоричен Васьор. „Може да те дисквалифицират от състезание за 0,9 мм по-голямо огъване на елемент крило. Или ако си 300 грама под минималното тегло – изхвърлят те. Абсолютно нечестно е да похарчиш милиони за новости в определен брой състезания. Понякога с 200 000 евро може да въведеш нещо наистина сериозно и да спечелиш няколко десети от секундата.“

Щайнер каза, че е бил убеден, че ще има нарушения

„Обсъждахме как може да се разреши този въпрос година по-късно – още като предавахме документите. Говорим за пари в крайна сметка“, каза шефът на Хаас.

Вторият отбор, за който се говори, че е нарушил бюджетния лимит, е Астън Мартин. Отмар Шафнауер бе шеф на екипа до миналия сезон, но напусна преди финансовата документация да бъде предадена на ФИА и сега оглавява тима на Алпин=

„В настоящата ситуация всичко над лимита се харчи за представяне. И е сериозен проблем, тъй като останалите не го правят. В Алпин бяха взети сериозни решения – бяха освободени хора, не се наемаха нови в началото на годината въз основа на миналогодишните разходи. А ако спреш развитието на колите заради бюджета, ти отнема значително повече време да постигнеш прогрес. Обяснявам, за да се разбере тежестта на подобно провинение. Ако има такова нарушение, трябва да има и подходящи санкции“, каза Шафнауер.