Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф определи най-доброто състезание на Мерцедес за сезон 2023

Волф определи най-доброто състезание на Мерцедес за сезон 2023

1104
0
Тото Волф
Тото Волф; снимка: Мерцедес

Тото Волф направи анализ на изминалата кампания в F1. Шефът на Мерцедес определи Гран при на САЩ като най-доброто състезание за тима през 2023-та, макар че тогава Люис Хамилтън бе дисквалифициран. Волф също така определи и коя е най-лошата надпревара на Мерцедес за сезон 2023.

Мерцедес изживя една изключително трудна кампания през 2023 г. Германският производител не постигна желания напредък и отново не се бореше за челни позиции.

Тимът от Бракли направи редица промени по своя автомобил. Последният сериозен ъпгрейд бе представен в Остин. Той включваше нов под и други части. Целта на този пакет бе подобряване на аеродинамичната ефективност на болида F1 W14 и генерирането на повече притискане

Подобренията в F1 W14 в Остин наистина подобриха представянето на Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион финишира втори в спринтовата надпревара на пистата Circuit of the Americas (COTA). Съотборникът му Джордж Ръсел пък остана осми.

В неделя Хамилтън финишира втори. Седемкратният световен шампион бе много близо до това да изпревари Макс Верстапен. Нидерландецът имаше проблеми със спирачките, заради което темпото му бе по-ниско от обичайното. Същевременно Ръсел пресече седми карирания флаг.

Няколко часа по-късно Хамилтън бе дисквалифициран от Гран при на САЩ заради прекомерно износена планка, разположена на пода на неговия автомобил. Освен британеца, от надпреварата бе дисквалифициран и Шарл Льоклер (Ферари). Разбира се, този резултат намали шансовете на Хамилтън да догони Серхио Перес в борбата за второто място в класирането при пилотите

Волф коментира надпреварата в Остин. Австриецът бе доволен от представянето на тима, макар че в крайна сметка едната кола беше извадена от класирането.

„Внесохме пакет с подобрения, който проработи. Автомобилът се представяше добре и ни позволяваше да преследваме лидера“, сподели Волф във видео на Мерцедес.

„Разбира се, може да се кажете: „Ами вие бяхте дисквалифицирани заради прекалено нисък автомобил“. Въпреки това, истинското представяне беше налице и това си беше един приятен уикенд.“

„Винаги съм казвал, че предпочитам да имам бърз автомобил, който не сме настроили по правилния начин. Очевидно е, че трябва да се завърши състезанието. Това като цяло беше най-добрият уикенд. Видяхме, че корелацията между аеродинамичния тунел и пистата бе добра“, каза още шефът на Мерцедес.

Волф посочи Гран при на Сао Пауло като най-разочароващото състезание за отбора. Тогава Ръсел и Хамилтън се бореха доста сериозно по време на спринта и основната надпревара на пистата Интерлагос. За сравнение, двамата финишираха на първите две позиции на същото трасе година по-рано.

„Трудно е, защото е имало толкова много моменти, в които сме имали големи очаквания, но в крайна сметка не се е получавало така, както сме очаквали“, обясни Волф.

„В Бразилия беше трудно. Това беше толкова добро състезание за нас през 2022 г. Миналата година доминирахме през целия уикенд, както в спринтовата надпревара, така и в основното състезание. Тази година обаче се случи обратното. Честно казано това беше лош момент за отбора.“

Мерцедес не спечели нито едно състезание през 2023 г. Това бе първият случай от сезон 2011 насам, в който тимът не се качва на най-високото стъпало на подиума поне веднъж. От друга страна, Мерцедес успя да извоюва второто място при конструкторите и да се пребори с Ферари

Волф многократно отхвърляше значението на второто място в шампионата. В крайна сметка австриецът е доволен от постижението на своя тим. Разбира се, третото място щеше да осигури на Мерцедес повече часове за аеродинамични изпитания през 2024 г.

„Един от добрите моменти беше неделя вечерта в Абу Даби“, каза Волф. „Никога не съм обръщал голямо внимание на второто или третото място при конструкторите. Разбира се, искаме да сме първи. Но тогава финиширането на второ място беше емоционално и морално важно за отбора. Да, това беше добър момент.“

„От гледна точка на начина на мислене, ако ме бяхте попитали в началото на сезона, щях да кажа, че не е много важно дали ще завършим на P2 или P3. Спортното предимство е, че имаш повече време в аеродинамичния тунел за следващата година.“

„Но след това има и финансов компонент за целия ни персонал по отношение на бонусите. Трябва да се погрижа за всички заедно с висшия мениджмънт на тима. Следователно това е много важен компонент, макар че може би от спортна гледна точка не толкова.“

„Онази вечер завършихме на второ място в световното първенство. Чувствах страхотно. Не съм очаквал да имам това чувство. Можеше да се види повишаване на морала и емоциите, които преминаваха през отбора, което беше важно“, завърши ръководителят на Мерцедес.