Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Отсега нататък ще питаме за всичко

Волф: Отсега нататък ще питаме за всичко

6923
0
Тото Волф
Тото Волф; снимка Мерцедес

Директорът на отбора на Мерцедес Тото Волф каза, че тимът е учуден от наказанието на Люис Хамилтън. Световният шампион беше дисквалифициран от петъчната квалификация след като задното му крило не премина успешно техническите прегледи. Според Волф крилото е било повредено по време на квалификационната сесия, което го е накарало да се провали теста на системата за подвижното задно крило. Предстватели на екипа се срещнаха със стюардите в петък вечерта и събота сутрин преди да бъде обявено решението по този случай.

„До късния следобед вярвахме, че всичко е наред, защото крилото беше повредено. Едната страна беше добре, средата беше също добре, но дясната не беше наред. Това означава, че всъщност имахме недостататък в представянето. Смятахме, че предвид тези аспекти ФИА ще каже, че има щети и следователно не сме нарушили разпоредбите. Те също така казаха, нищо не е с умисъл от наша страна. Отсега нататък ще питаме за всичко“, сподели Волф.

Член на екипа на Мерцедес, който наблюдава как колата на Хамилтън се проваля на теста е казал, че нещо се е счупило поради странно поведение на задното крило. В резултат на това първоначално Волф не е повярвал на спортния директор Рон Медоус за дисквалификацията на Хамилтън.

В изявлението на ФИА, потвърждаващо наказанието се посочва, че нарушението не е умишлено. Според стюардите било ясно, че допълнителното отклонение се дължи на допълнителна игра в задвижващия механизъм DRS, в шарнирите по края, или някаква комбинация или грешка в механизма или неправилно сглобяване на частите. Разминаването с крилото на Мерцедес е било 0.2 мм.

Въпреки това техническата директива, използвана за определяне на това как се измерва съответствието с регламента, беше следена строго, както е обяснено в съобщението на Международната автомобилна федерация:

„Максималният процеп се измерва в съответствие с TD/01119 чрез натискане на габарит 85 мм към пролуката с максимално натоварване от 10 N. Ако габаритът бъде преминат значи болида не е издържал теста. В този случай той няма да премине през вътрешната част на крилото, но ще премине във външната част. Този тест беше повторен четири пъти с два различни габарита“.