Тото Волф коментира предстоящият състезателен уикенд в САЩ. Шефът на Мерцедес потвърди, че подът в Остин на практика е последната голяма актуализация в F1 W14. Волф добави, че целта на неговия отбор е да спечели възможно повече точки и да увеличи аванса си спрямо Ферари при конструкторите.
Тази седмица F1 посещава САЩ за втори път от началото на годината. Керванът на световния шампионат се насочва към пистата „Съркюит ъф ди Америкас“ (COTA), разположена до град Остин. Трасето слага началото на единствения троен уикенд за сезон 2023 в F1. След Тексас, шампионатът се насочва към Мексико Сити и Сао Пауло
Мерцедес постигна напредък от началото на пролетта. Отборът от Бракли направи сериозни промени в своя автомобил и дори смени неговата концепция. Въпреки всички подобрения, Мерцедес все още има да наваксва, ако иска да се бори с Ред Бул.
Още в края на лятото германският производител обяви, че се фокусира върху колата за догодина. Въпреки това тимът продължи да носи някои новости за F1 W14. Това включва чисто нов под, който дебютира този уикенд. Волф потвърди, че този под е последната голяма актуализация в тазгодишната кола.
„Ще донесен модифициран под. Това е последното значително обновяване, което ще направим през тази година“, сподели Волф. „Надяваме се, че то ще донесе малка печалба. По-важното обаче е факта, че това е още един етап в определянето на пътя ни за развитие за догодина.“
Мерцедес заема второто място при конструкторите и има преднина от 28 точки спрямо Ферари. Затова тимът не може да си позволи издънки като тази в Катар. Тогава Люис Хамилтън и Джордж Ръсел се сблъскаха в първия завой на пистата Лосаил.
„Като отбор никога не искаш да виждаш колите да се удрят помежду си“, каза Волф. „Беше разочароващо да оставим много точки на масата, особено като се има предвид, че темпото на автомобила беше силно. Окуражаващо беше обаче да видя как реагираха пилотите и екипът като цяло“, продължи шефът на Мерцедес. „И Люис, и Джордж знаят, че отборът е на първо място и не възнамеряват да застрашават това. Сигурен съм, че всички ние ще израснем от този момент.“
„Битката за второто място при конструкторите стана по-интензивна в последните състезания. Ще държим главата надолу, ще продължим да натискаме и ще се стремим да спечелим колкото се може повече точки, за да увеличим преднината си спрямо Ферари“, завърши Тото Волф.
Мерцедес има добри спомени от Остин. Германският производител спечели състезанията на COTA през 2014, 2015, 2016, 2017 и 2019 г. Миналата година Хамилтън финишира трети, докато Ръсел бе пети. Разбира се, този уикенд Мерцедес едва ли ще има шансове за успех, като се има предвид формата на Макс Верстапен.
Heading back to the Stars and Stripes. ⭐ Sharing some of our special memories from @COTA. Tell us your favourite.👇 pic.twitter.com/U37EVT4shW
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 17, 2023