Шефът на Мерцедес Тото Волф призна, че представянето на отбора във вчерашната квалификационна сесия на Пол Рикар не е било достатъчно добро.
Пилотите на германския производител Люис Хамилтън и Джордж Ръсел ще потеглят съответно от четвърто и шесто място. Между тях успя да се вклини Ландо Норис от Макларън. Според Волф, този резултат е незадоволителен имайки предвид, че Мерцедес се намира в дванадесетия кръг то сезон 2022 в F1.
„Знаехме, че след като сложим новите гуми и караме колата малко по-силно, ще сме трети или четвърти. Такъв беше случая през повечето време от годината“, каза Волф.
„Представянето на Мерцедес не е достатъчно добро„, допълни той.
Разликата между Хамилтън и Льоклер в квалификацията на Пол Рикар бе близо една секунда. Британецът заяви, че е очаквал да бъде на три десети от лидерите. Този резултат показва колко голямо е изоставането на Мерцедес спрямо водещите два отбора.
Всички това се случва въпреки големия брой подобрения, въведени в Австрия, както и още повече ъпгрейди, добавени тази седмица във Франция. Изглежда всички актуализации са помогнали в контролирането на подскачането, което засегна германците от началото на тази година.
Този уикенд в Мерцедес изглеждаха несигурни в оптималните си настройки дори в последната тренировка. В първите етапи на квалификацията Хамилтън и Ръсел не успяха да слязат под границата от 1:33 сек. В един момент изглеждаше, че и двамата пилоти рискуват да не се класират за Q3.
В крайна сметка двамата британците се справиха и си осигуриха прилични позиции на стартовата решетка. Волф беше особено доволен от това, че Хамилтън се класира на втора редица за днешното състезание.
„Досега Люис свърши огромна работа. Вероятно той е извлякъл повече потенциал от автомобила.“
Волф остава загрижен и недоволен от постиженията на пилотите си в квалификацията.
„Когато си малко по-назад, очакванията ти за състезателния уикенд са на определено ниво. Ако не се получи, започват експериментите.“
„Ние основно експериментираше с нивата на задното крило, както и с температурата на гумите. Но в крайна сметка цялостният пакет просто не е достатъчно бърз.“
Шефът на Мерцедес се надяваше, че до този момент от сезона тимът от Бракли ще успее да се пребори за първата си победа за годината. Засега тази мечта изглежда толкова далечна, колкото бе в началото на кампанията в Бахрейн.
„Бавно, но сигурно си проправяхме път обратно към лидерите. На Силвърстоун имаше добри признаци на напредък.“
„След това отидохме на Ред Бул Ринг. Това е писта, на която обикновено не сме конкурентоспособни. Ясно видяхме признаците, поради които не бяхме бързи, но бяхме близо до върха.“
„Това е едноминутна обиколка. Ние бяхме с три десети по-малко, което е приемливо. След това донесохме на Пол Рикар доста хубав пакет за обновяване. Пистата е една от най-гладките. Така че започваме битката.“
„Представянето би бе никакви. Буквало никакво. Все още е можем да разберем какво точно се е объркало.“
„Експериментирахме със задните крила. Използвахме почти най-голямото, което Люис описа като влачене на парашут след себе си. Също така пробвахме по-малка версия, която ни кара да губим твърде много скорост в завоите.“
„След това експериментираме с температурата на гумите. Можете да видите разликата спрямо Верстапен. Ако ми бяхте казали, че ще завършим с изоставане между 7 десети и 1.1 секунди, това би било малко като шамар в лицето.“
„Това, което виждаме, е, че в рамките на една сесия се превръщаме от напълно неконкурентоспособни до едни от най-бързите в първия сектор.“
„Не бих могъл да знам дали причината е в самата аеро карта. Очевидно нещо се случва, независимо дали е повлияно от вятъра или зависи от гумите. Просто не се получава атака, както искаме. В момента автомобилът ни е на ръба.“
„Има много тънка граница между това да си на върха и да си назад. Все още се опитваме да я разберем.“
„Въпреки всички затруднения, продължаваме да работим усилено и ще се опитаме да бъдем в по-добра позиция в днешното състезание“, завърши Тото Волф.
That last Q3 lap though 🔥🔥🔥 Nice one LH 👏 pic.twitter.com/k1zZVZ7kNt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 23, 2022