Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф също не е съгласен с таксата, която ще плати Кадилак за...

Волф също не е съгласен с таксата, която ще плати Кадилак за влизане в F1

4202
0
Тото Волф
Тото Волф; снимка: Мерцедес

Тото Волф също коментира влизането на Кадилак в F1. Шефът на Мерцедес не е съгласен с таксата, която американците ще платят за влизане в шампионата- $450 млн. Според него, това няма да покрие загубите, които другите F1 отбори ще претърпят след разширяването на стартовата решетка.

В края на миналата година стана ясно, че Кадилак ще влезе в F1 през сезон 2026. Американският производител постигна споразумение с ръководството на шампионата. По този начин догодина ще има два американски отбора във Формула 1. Начело на новия отбор ще бъде бившият ръководител на Маруся Греъм Лоудън.

Според настоящото споразумение „Конкорд“, всеки нов отбор трябва да плати такса от $200 млн. Така трябва да се компенсират по-малките приходи, които останалите екипи ще получават от наградния фонд на F1. Тази такса обаче не беше одобрявана от повечето действащи отбори. Те поискаха удвояване и дори утрояване на сумата. Очаква се тази такса да се увеличи след подписването на новия „Конкорд“, което трябва да се случи догодина

Според информация на BBC Спорт, Кадилак ще плати $450 млн. за влизане в F1. Това е много повече от таксата, заложена в споразумението „Конкорд“. Въпреки това Хелмут Марко заяви, че сумата е прекалено малка.

Волф се съгласи с коментарите на своя сънародник. Според него, тази сума също е крайно недостатъчна, за да компенсира по-малките приходи на вече участващите отбори.

„На първо място, ние със сигурност губим. Не знаем какво ще инвестира Кадилак във Формула 1″, сподели Волф пред Ауто Мотор Унд Шпорт.

„Компенсационната такса, която в момента е определена на $450 млн. , е твърде ниска. Тя не компенсира пряката загуба на приходи, които ще претърпим.“

Не се знаел дали F1 отборите ще имат полза от разширяването на стартовата решетка. Според Волф всичко зависи от това какво Кадилак и GM донесат на спорта.

„Само времето ще покаже каква стойност ще получи спортът от наличието на 11-и участник. Ако стойността на спорта се увеличи, тогава всички ще спечелим. Но все още не знаем нищо. Никой не ми е казал какви са точните планове на Кадилак.“

„Ако Кадилак влезе сега със заводски отбор и инвестира подходящ маркетингов бюджет, ще бъде ценно допълнение към спорта“, допълни шефът на Мерцедес.

Накрая това Волф заяви, че участието в F1 носи добрa печалба за Мерцедес въпреки колебливото представяне последните три сезона.

„Реализираме солидна печалба. Маржът ни на рентабилност възлиза на 30-35% преди данъчно облагане. Това дори компенсира разходите ни за двигател Старото клише, че F1 е само яма за пари, е вече в миналото. В обобщение, Формула 1 никога не е била толкова финансово стабилна, колкото е в днешни дни“, заключи Тото Волф.

Първоначално Кадилак ще използва задвижващи системи и други компоненти на Ферари, както и въздушния тунел на Тойота. Американците планират да създадат собствен силов агрегат, който да бъде готов най-рано през 2028 г. Миналата седмица GM създаде компания за производство на силови агрегати заедно с мажоритарния собственик на бъдещия екип TWG Motorsports.