Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф срещу обърнатия грид: Предлагам стартова решетка по азбучен ред и ще...

Волф срещу обърнатия грид: Предлагам стартова решетка по азбучен ред и ще се прекръстим на AMG

5036
0
Гран при на Тоскана, Муджело, Формула 1, F1, грид, стартова решетка
снимка: Пирели

Тото Волф изрази отново несъгласието си с предложението за въвеждане на обърната стартова решетка във Формула 1. Мерцедес бе против идеята още при обсъждането й преди началото на сезона. От догодина обаче влиза в силата новото споразумение Конкорд и структурата за приемане на промени в правилата е променена. Няма да е необходимо единодушно одобрение от страна на отборите. Самата идея пък се възроди след Гран при на Италия. Управляващият спортните въпроси във Формула 1 Рос Браун смята, че обърната стартова решетка може да допринесе за по-интересни надпревари.

„Мисля, че имам по-добра идея. Аз бих предложил обърната стартова решетка по азбучен ред. И тогава ще се прекръстим на AMG“, заяви шеговито Волф по време на уикенда за Гран при на Тоскана

„Според мен не бива да променяме формата. Виждали сме опити на автомобилни шампионати да правят такива изменения в схема, която феновете по принцип разбират. За НАСКАР се сещам. И мисля, че не трябва да внасяме такива промени не защото съм пристрастен спрямо Мерцедес. Напротив, харесвам разнообразието и непредсказуемостта. Ще има състезания като това на Монца, които ще са много различни, но никой не иска победител, стартирал от обърнат грид. Смятам, че не трябва да проектираме необичайни резултати там, където е почти невъзможно да се изпреварва, защото вярваме, че подредбата трябва да е различна. Това е меритокрация, това е спорт, в който най-добрият пилот и най-добрият автомобил печелят.“

Волф допълни, че според него Формула 1 е първо спорт и след това платформа за забавления.

„Не е риалити шоу, не е Биг Брадър и не мисля, че трябва да отиваме в такава посока“, каза австриецът.

Себастиан Фетел също не одобрява идеята за обърната стартова решетка и я смята за напълно погрешна. Той обясни, че него като пилот не му харесва други да печелят, но приема, че те са свършили по-добра работа

„Натискането да се върви в подобна посока е доказателство, че не си успял да създадеш правила, които да намалят разликите и да направят надпреварите по-добри. Да напомня, че имаше нови изисквания за предното крило, които струваха на всички цяло състояние, а в крайна сметка не промениха кой знае какво. Надеждите очевидно са насочени към 2022 г. Мисля, че е по-добре да се поправят основните неща, отколкото да се мъчим да играем тото.“