Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Пилотите на Мерцедес са свободни да се състезават

Волф: Пилотите на Мерцедес са свободни да се състезават

2056
0
Люис Хамилтън, Валтери Ботас
Люис Хамилтън и Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Реплика на Валтери Ботас по радиото по време на Гран при на Белгия предизвика предположения и спекулации, че на пилотите на Мерцедес не е разрешено да се състезават помежду си. Финландецът получи напомняне по радиото да избере определена настройка, но да не използва даден режим, тъй като състезателите се били „договорили да не го използват един срещу друг“.

Отговорът на Ботас бе: „Това не го помня.“

След финала шефът на тима от Бракли Тото Волф заяви, че инструкцията е целяла запазване на най-силния режим на двигателя за защита в случай на атака от страна на съперник

„Няма правила за битката между двамата пилоти. Разрешено им е и са свободни да се състезават“, каза Волф

„Сутринта преди състезанието обсъдихме въпроса. Има ограничен брой (използвания на бутона за) изпреварване и говорихме, че няма да опитват да го ползват един срещу друг. Или последния път, защото винаги съществува риск да ни потрябва срещу Макс [Верстапен] или някоя друга кола. Това имахме предвид при обаждането. Може да е имало неразбирателство между Валтери и някои от момчетата. Затова го повторихме.“

Волф бе доволен от представянето на екипа си, който не бе печелил на белгийската писта Спа от 2017 г. Люис Хамилтън и Ботас спечелиха двоен успех.

„Беше великолепно състезание. Към края стана по-сложно, тъй като гумите почти се бяха износили. Видяхме, че и при Верстапен положението е същото, така че въпросът бе да стигнем до финала. Затова инструктирахме пилотите си да се пазят от бордюрите и да намалят темпото. Ситуацията ни напомни тази от Силвърстоун и на всяка цена искахме да избегнем подобно нещо. Така че за нас надпреварата приключи наистина едва, когато и двата болида пресякоха старт-финала и взеха прекрасен двоен успех“, допълни австриецът.

Директорът операции на пистата Андрю Шовлин коментира, че през следващите дни в Бракли ще търсят настройки за Монца

„Колата нямаше същото темпо, с каквото разполагахме на други писти тази година, особено в квалификацията. Трябва да намерим реглажи за по-ниско челно съпротивление, тъй като на правите вече сме зад Ред Бул, а тази седмица влиза в сила последната директива на ФИА относно режимите на двигателите“, обясни Шовлин.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.