Тото Волф отново коментира проблемите на Мерцедес през последните две кампании. Австриецът призна, че колата за 2022 г. [F1 W13] е „била една от най-големите му грешки през последните години.“ Волф добави, че отборът му e сгрешил и след като е запазил концепцията в началото на миналата година.
Мерцедес доминираше в спорта след старта на турбо-хибридната ера. Германският производител спечели осем поредни титли при конструкторите и седем при пилотите в периода 2014-2021 г.
Мерцедес направи огромна крачка назад след влизането на новите технически правила през сезон 2022. Отборът от Бракли заложи на радикална концепция с „нулеви въздушни кутии“. Това беше доста амбициозен опит на Мерцедес да спечели предимство пред съперниците си в началото на тази нова ера в F1.
Този подход имаше за цел да създаде по-ефективен път на въздушния поток към задната част на автомобила. Той трябваше да генерира повече притискаща сила и да подобри скоростта на болида в завоите.
За съжаление, този дизайн се оказа твърде сложен и труден управление. Това доведе до редица проблеми, включително появата на подскачане. Мерцедес F1 W13 също така имаше ниска скорост на правите и доста непостоянно темпо.
Мерцедес реши да запази радикалната концепция и през сезон 2023. Тимът бе „подтикнат“ от убедителната победа на Джордж Ръсел в Сао Пауло. За съжаление, това не доведе до дългоочаквания напредък. Затова Мерцедес реши да зареже тази концепция след старта в Маями.
Волф призна грешките на Мерцедес през последните два сезона. От друга страна, австриецът той защити решението да се придържа към авангардния дизайн на автомобила за 2023 г.
„W13 беше най-голямата ми грешка през последните години. Приехме грешен подход към изграждането на автомобила за сезон 2022. Сигурен съм, че това не беше правилният път за развитие“, сподели Волф.
„Потвърждаването на тази концепция през 2023 г. беше втората голяма грешка. Аз защитавам това решение, особено като се има предвид, че спечелихме в Бразилия. Всеки отбор щеше да разгледа този уикенд като отправна точка за новия сезон. Повече от половината отбор беше убеден, че ситуацията се подобряваше“, добави директорът на Мерцедес.
Новата концепция на F1 W14, която дебютира в Монако, помогна на Мерцедес да направи крачка напред. Германският производител се затвърди на второто място при конструкторите, въпреки натиска от страна на Ферари. Въпреки това, Мерцедес записа първия си сезон без победа от 2011 г. насам
Волф също така призна, че през през последните две години понякога е „преминавал границата.“ Той неведнъж изразяваше доста бурно разочарованието си от неуспехите на своя отбор.
„Критикуването на отбора пред медиите е част от баланса, който невинаги съм успявал да овладея перфектно. Много служители се мотивират когато видят амбициозен шеф, но понякога аз преминавам границата. Налага се да пия чай от лайка преди интервюта, за да се успокоя.“
„Ако съм бил прекалено строг по време на даден уикенд, в понеделник се връщам във фабриката и се извинявам. Това също е част от доброто ръководство“, завърши Тото Волф.
Мерцедес все още не е обявил кога ще представи F1 W15. Предполага се, че това ще бъде около 10-15 февруари. Знае се, че концепцията на тазгодишния болид ще бъде коренно различна спрямо своите прешественици.
F1 2024. Let’s go! 💪 pic.twitter.com/EQVynvBedL
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 1, 2024