Тото Волф повтори заплахата си, че Мерцедес може да подаде протест срещу Ред Бул заради задното крило на екипа от Милтън Кийнс. ФИА изпрати до отборите техническа директива, с която оповести затягане на тестовете за този компонент. Тя обаче влиза в сила в средата на юни. Реакциите в падока бяха различни. Фредерик Васьор от Алфа Ромео от една страна бе вбесен от промяната. От друга Андреас Зайдл (Макларън) заяви, че разпоредбата трябва да действа дори от по-ранен етап. На същото мнение е и Волф.
„Намираме се в тази ситуация от дълго време. Посочихме проблема с огъващото се задно крило още миналото лято, но не получихме никаква обратна информация. Затова разбираме разочарованието на някои екипи, които са използвали концепцията за тазгодишните си автомобили. Това трябваше да бъде решено далеч по-рано.“
„Да, ние също ще трябва да модифицираме крилото си. Трябва да го омекотим! Нашето крило е екстремно твърдо и отговаря на прочутия член 3.8, който гласи, че трябва да остава неподвижно. Новият тест е половинчато решение, даващо ни възможност да омекотим целия елемент, за да се огъва повече в бъдеще“, пошегува се австриецът.
„Отлагането – поради каквато и да е причина – оставя отворена вратата за протести. Не само ние сме засегнати. Има поне още два отбора, върху които това е имало дори може би по-голям ефект. Един протест може да стигне и до апелативния съд. Така че цялата ситуация е една голяма каша и може да отнеме седмици, докато има краен резултат. А не трябваше да се стига дотук“, заяви шефът на Мерцедес.
„Ако неяснотите покрай крилото на Ред Бул им носят предимство в Баку, ще се обърнем към стюардите“, каза Волф след Гран при на Монако
„Ако това е недостатъчно, ще се обърнем към Международния апелативен съд. Според мен ФИА трябва да изясни нещата преди Баку. В случай, че не го стори, може да се окажем в голям хаос.“
Според Люис Хамилтън задно крило като това на Ред Бул ще носи повече от половин секунда предимство на пистата в Азербайджан.
„В Баку това ще носи вероятно поне 0,6 сек. Така че според мен трябва да продължим да оказваме натиск на ФИА да върши по-добра работа, контролирайки тези неща. Не бива да се забравя, че инженерите, (които работят във Формула 1), са гении. Ако им дадеш пространство, ще го използват. В Испания например трябваше да задържим одеялата върху гумите до определен момент. На Ред Бул им позволиха да свалят техните. Само на тях, на никого другиго. Така че как точно да сме сигурни, че отношението е постоянно еднакво към всички?“, попита Хамилтън.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер от своя страна каза, че промяната ще коства около 500 000 долара на екипа му. Освен това се опита да насочи вниманието към предното крило на Мерцедес
„Мисля, че Тото е съсредоточен повече върху нашето задно крило, отколкото върху следващия сезон. Аз не знам какво се случва при тях, но той винаги е наясно какво става при всички останали. Трудно е да се изчисли ефектът (от крилото), но не е толкова много, колкото хората си мислят. Чух наоколо коментари за шест десети от секундата, което е абсурдно. Дори и за десета бих се изненадал. Всеки компонент по автомобила трябва да работи заедно с всички останали елементи. Така че нещата са различни от писта за писта. Преработката на такъв компонент струва някъде от порядъка на половин милион долара. Това означава, че нещо друго няма да бъде разработено.“
„Ние се съревноваваме в един висококонкурентен бизнес. Като говорим за гъвкавост, прегледайте кадрите от Имола на предната част на колата на нашите съперници и ще видите много ясно огъването. А както знаем, предното крило е далеч по-чувствителен компонент, отколкото задната част. Според мен е крайно нечестно да се сочи само към единия край.“
На това Волф отговори, че в Мерцедес са изследвали предното си крило и то било почти същото като това на Ред Бул.
Матия Биното заяви, че Ферари също ще трябва да промени задното си крило.
„Да, използваме правилото. Мисля, че всички отбори го експлоатират по някакъв начин – какво е възможно и какво вярват, че е в рамките на регламента. Ние ще трябва да направим известна промяна. Не мисля, че ефектът за Ферари ще е голям по отношение времената за обиколка. Но трябва да се направи малка промяна в конструкцията, за да отговаря на техническите изисквания. Но повтарям, според мен няма да ни окаже кой знае какво влияние.“
View this post on Instagram