Начало Автомобилни новини VW Golf R: Представиха модернизирана версия в САЩ

VW Golf R: Представиха модернизирана версия в САЩ

674
0
VW Golf R

Volkswagen представи американската версия на новия Golf R за моделната 2025 година. Най-мощният вариант на компактната моделна серия е получил променен дизайн, технически подобрения и две нови линии на оборудване.

Началната цена в САЩ е 47 100 щатски долара (еквивалент на около 41 400 евро) – за сравнение, цената на Golf R в България започва от 103 716 лева.

Увеличена мощност и нови варианти

Golf R продължава да се задвижва от познатия 2,0-литров бензинов мотор с турбокомпресор от серията EA888. В най-новата версия двигателят генерира 328 к.с. и осигурява максимален въртящ момент от 400 Нм. Това увеличава мощността с 13 к.с. в сравнение с предходния (американски) модел.

В бъдеще Golf R ще се предлага в две версии: базовата и новата Black Edition. Последната се характеризира с черни дизайнерски акценти, черни лога и карбонови детайли в интериора. Volkswagen пуска на американския пазар и пакета Euro Style Package, който досега беше достъпен само за европейските клиенти. Той включва олекотени спортни седалки, отпадане на люка на покрива и титанова изпускателна система от Akrapovič. Пакетът има за цел да спести около 36 килограма от теглото.

Екстериор: фина настройка на дизайна

Визуално Golf R остава верен на своите сдържани, спортни линии, но се отличава с някои целенасочени промени. Предната част е преработена, с по-тесни фарове, осветено лого на марката и специфична R-броня с голям централен отвор за въздух. В задната част също има нови акценти: загатната светлинна лента, спойлер на покрива и черен дифузор с четирипоточна изпускателна система.

Серийно се монтират 19-цолови ковани джанти с нов дизайн. Те би трябвало да подобрят динамиката на шофиране благодарение на по-ниското си тегло. Версията Black Edition се предлага с тези джанти във високогланцов черен цвят. Боядисаните в синьо спирачни апарати в базовата версия и в черно в Black Edition допълват спортния външен вид.

Интериор – ориентиран към водача и технически усъвършенстван

В интериора Volkswagen набляга на спортните акценти и модерните технологии. Серийните спортни седалки са покрити с кожа напа и могат да се отопляват и (в ограничена наличност) да се вентилират. Алтернативно пакетът Euro Style предлага по-леки, ръчно регулируеми седалки с тапицерия от плат с ромбоидна шарка.

Новият 12,9-инчов дисплей на инфо-развлекателната система и напълно дигитален кокпит (10,25 инча) са включени в стандартното оборудване. Head-up дисплей, амбиентно осветление с 30 цвята и аудиосистема Harman Kardon с мощност 480 вата също са на борда серийно.

Технологии и динамика на пътя

Мощността се предава към четирите колела чрез седемстепенна скоростна кутия с два  съединителя (DSG). Системата за задвижване на всички колела 4Motion работи на задния мост с променливо разпределение на мощността. В екстремни случаи тя може да насочи целия въртящ момент към едно колело. В резултат на това автомобилът би трябвало да реагира много по-пъргаво, особено при завиване.

Адаптивният контрол на окачването DCC е част от серийното оборудване. Седем режима на шофиране – включително Race, Drift и Special – позволяват индивидуално адаптиране на поведението на автомобила. В режимите, специално разработени за състезателни писти, системата се намесва дълбоко в характеристиките на кормилното управление, амортисьорите и задвижването.

Системи за подпомагане и безопасност

Стандартната спецификация включва множество асистиращи системи, включително пакета IQ.Drive с функции за полуавтоматично шофиране. Сред тях са адаптивен круиз контрол, предупреждение за напускане на лентата, асистент за аварийно спиране и асистент за завиване. Налице са също така помощни системи за паркиране, разпознаване на пътни знаци и функции за управление на светлините.

Пасивната безопасност е гарантирана от шест въздушни възглавници, както и от системи като автоматичното аварийно спиране след инцидент (Post-Collision Braking) и т.нар. „Emergency Assist“, който може автоматично да спре автомобила, ако водачът не успее да се справи.