Преди края на 2020 година шефовете на VW Group планират сериозен преглед на портфолиото на автомобилния гигант, прогнозира агенция Reuters. Възможно е VW да продаде марките Bugatti, Lamborghini и Ducati. VW Group се насочи към електрификация веднага след скандала „Дизелгейт”, освен това има нужда от свежи приходи. Основно заради разходите, свързани с електрическите автомобили и милиардите, отишли за глоби и съдебни споразумения по дизеловия скандал.
Смята се, че продажбата и на трите марки ще е „твърде драстична” мярка, но един от големите шефовете на VW Group, който отказа да бъде цитиран от Reuters, коментира, че компанията има „няколко варианта”.
Какви са вариантите?
Много е вероятно да се потърси „технологичен партньор” или няколко такива, който да влязат в някоя или в трите марки, също така е възможен вариант на пълната им продажба – на една, две или няколко. Освен това съществува и възможността трите марки да излязат на фондовата борса като самостоятелни компании. Преди време FIAT направи точно така с Ferrari и това се отрази отлично на приходите на гиганта, както и на стойността на компанията за спортни автомобили.
Exploring Abruzzo with Valentina Sommariva, Huracán EVO Spyder is the spaceship that aliens use to interact with the environment, revealing the relationship between space and earth.#Lamborghini #HuracanEVOSpyder #EveryDayAmplified #WithItalyForItaly #Abruzzo pic.twitter.com/E0sTNSBPjX
— Lamborghini (@Lamborghini) October 2, 2020
Електрификацията ще ги подмине
Приходите от евентуалните сделки с трите марки ще бъдат използвани за развитието на новите технологии, по които работи VW Group. Като тук не става въпрос само за електромобилите, но и за автономните коли, свързаните автомобили и т.н. А и по върховете на VW Group вече се чуват гласове, че не си струва да се разработват електрически модели за марки, които са изградили репутацията си върху мощни и лакоми бензинови двигатели. Bugatti и Lamborghini са идеален пример за това.
Упорити слухове
Миналата година слуховете за бъдещето на Lamborghini и Bentley сочеха, че VW Group ще се раздели с двете марки до 2030 година. А за Bugatti се оформя още по-интересно бъдеще – през септември стана ясно, че е много вероятно производителят на хипер автомобили да бъден продаден на хърватската компания за електромобили Rimac. Ако това стане, VW Group ще запази известен контрол върху Bugatti, тъй като Porsche притежава 15,5 процента в Rimac.
California dreamin’ with the CHIRON Pur Sport under the sun of Newport Beach, Orange County. The most agile CHIRON is currently touring the US, where the reception (and the views) has been incredible. #BUGATTI #BUGATTIChironPurSport #CHIRONPurSport pic.twitter.com/NasBMIEIMY
— Bugatti (@Bugatti) October 2, 2020