Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Би ли помогнало влизане на VW Груп в F1 за връщането на...

Би ли помогнало влизане на VW Груп в F1 за връщането на немски старт в календара?

1109
0
Хокенхайм, Гран при на Германия
пистата Хокенхайм; снимка: Пирели

Влизане на Фолксваген Груп във Формула 1 би могло да помогне за връщане на Германия в Гран при календара. Такъв извод бе направен след изявление на президента и CEO на F1 Стефано Доменикали, че се надява в страната „да поискат отново да са част от семейството“.

Календарът за 2022 г. е с 23 старта, а от Либърти Медия искат да го направят от поне 25 старта. Последната серия от три поредни надпревари – Мексико, Бразилия и Катар – предизвика поредица от коментари, че отборите и сега са претоварени. Фернандо Алонсо заяви, че тази част от календара бе крайно зле организирана. Между Мексико и Бразилия имаше проблеми с пристигането на коли, задвижващи системи и оборудване, което наложи дори отмяна на вечерния час. Кими Райконен предупреди, че догодина вероятно изтощението ще е дори още по-голямо.

Един от начините за включване на повече стартове в календара е провеждането на някои надпревари на ротационен принцип.

„Това е възможност, която разглеждаме“, потвърди Стефано Доменикали. „Щатският пазар е готов за две надпревари (догодина Маями влиза в календара заедно с Остин – б.р.). В контакт сме със страни в Африка и държави в Далечния Изток. Повярвайте ми, бих искал да видя и Германия за постоянно в листата. Особено като се има предвид интересът на немците към Формула 1. Ще работя по въпроса заедно с производителите и партньорите ни.“

Стефано Доменикали
Стефано Доменикали; снимка: Пирели

„На въпроса за Фолксваген [Груп] не мога да отговоря, защото решението не е мое. Но се надявам всеки един компонент да послужи като аларма, за да поискат те отново да са част от семейството. Ще са повече от добре дошли. Най-голямото ми съжаление е, че немският пазар не се интересува от домакинството на Гран при надпревара“, каза Доменикали

Всъщност в Германия нямат нищо против да са домакини на кръг от Формула 1. Проблемът е, че посрещането на най-високотехнологичната категория в автомобилния спорт струва пари, каквито пистите там просто не могат да си позволят. Финансовият проблем съществува още от времето, когато договорите за домакинство бяха сключвани от Бърни Екълстоун и в тях имаше автоматично годишно повишаване на таксите. Това постепенно изместваше традиционни писти като Хокенхайм и Нюрбургринг за сметка на готови да платят исканите огромни суми държави като Бахрейн и Абу Даби. Последните нови попълнения в календара също са от Близкия изток – Катар и Саудитска Арабия, говори се за второ състезание в Китай. Европейските трасета на практика не могат да се борят с финансовите възможности на тези страни.

„Таксата е такава, че за съжаление Формула 1 просто не може да е бизнес за нас. Ако бяхме намерили начин това състезание да е по-достъпно (като пари), отдавна щяхме да сме го приложили“, заяви пожелал анонимност източник от Хокенхайм.

От ръководството на Формула 1 повтарят също така често, че интересът към спорта непрекъснато расте. Скоро обаче може да има проблем със статистиката за гледаемостта – основата, на която стъпват на практика всички спонсорски сделки. За Германия например премахването на безплатна възможност за следене на шампионата доведе до предвидим резултат: зрителите рязко намаляха. RTL не предава стартовете през сезон 2021, след като договорът му свърши в края на миналата година. Немският телевизионен канал отразяваше Гран при в продължение на три десетилетия. Аудиторията през 2010 г. наброяваше 6,29 млн. души на състезание. През 2021-ва платените предавания събират почти 8 пъти по-малко зрители. Спадът спрямо 2020 г. пък е около 75%.

Решението на Фолксваген Груп дали ще влезе във Формула 1 пък се очаква до средата на този месец.