Начало Други WEC удължи правилата за Hypercar до края на 2032 г.

WEC удължи правилата за Hypercar до края на 2032 г.

56
0
WEC Hypercar
снимка: Мишлен

WEC удължи правилата за Hypercar до края на 2032 г. Това обяви ФИА по-рано днес. Така цикълът на настоящите автомобили в класовете LMH и LMDh ще се използват и в началото на следващото десетилетие.

Правилата за хиперавтомобилите на Льо Ман (LMH) влизат в сила през 2021 г. В него участват Тойота, Ферари, Пежо и Астън Мартин. В миналото тук участваха още Гликенхаус, Isotta Fraschini и Floyd Vanwall

Вторият подклас за хиперавтомобили- LMDh, се открива през 2023 г. Тук са Порше, Кадилак, Алпин и БМВ. Догодина към тази категория се присъединява и Хюндай чрез марката Genesis. Ламборгини и Acura също имат прототипи в категорията LMDh, само че в IMSA. През следващите години в този подклас ще влязат още Genesis, Форд и Макларън.

Жизненият цикъл на настоящото поколение прототипи в WEC и IMSA Le Mans Hypercar и LMDh е удължен до 2032 г. в Световния шампионат за издръжливост.

Този ход означава, че формулата LMH ще продължи 12 години след представянето си през 2021 г., а LMDh – 10 години. Това следва двугодишното удължаване, обявено преди година.

Плановете за удължаване на техническите правила бяха обявени от Моторспорт в края на април. Днес те бяха потвърдени от промоутъра Automobile Club de l’Ouest (ACO) и ФИА на традиционната пресконференция, организирана в навечерието на 24 часа на Льо Ман

„Важно е да дадем на производителите и на публиката сигнал за стабилност. Tрябва да покажем, че тази платформа е устойчива и силна“, сподели Пиер Фийон.

„Ръководим се от два принципа – стабилност и контрол на разходите. Поради това заедно с ФИА решихме да удължим срока на действие на правилата до края на 2032 г. Целта ни беше да дадем възможност на производителите да получат възвръщаемост на инвестициите си беше целта за нас“, добави президентът на ACO.

Техническият директор на ACO Тиери Буве не пожела да каже дали ще има опит за премахване на разликите между автомобилите LMH и LMDh в класа на хиперавтомобилите в WEC.

Същевременно IMSA потвърди стратегическия си съюз с ACO до края на 2032 г. Това предполага, че американският шампионат може да последва примера на WEC за разширяване на правилата за класа GTP.

Машините от Hypercar, управлявани от професионални екипажи, ще имат право да се състезават в Азиатските серии Льо Ман от началото на сезон 2026-27. Притокът на прототипи от LMH и LMDh ще създаде нов топ клас в сериите, управлявани съвместно от ACO и шефа на GT състезанията Стефан Рател.

Той ще се намира над класовете за прототипи LMP2 и P3 и над класа за машини GT3. Той предшества въвеждането на LMGT3 в WEC през 2023 г.

„Интересът към състезанията със спортни автомобили в Азия нараства. Виждаме това в стартовите решетки на Asian LMS и GT World Challenge Asia [което се провежда от организацията на Рател]“, каза Раъел.

„Вярваме, че има възможност да привлечем някои азиатски отбори и пилоти. Със сигурност има отбори, чиито клиенти се интересуват. Знаем, че няма да получим решетка от 20 хиперавтомобила, но 1/4 от тях може да са възможно през първата година.“

ФИА също така обяви календара на WEC за 2026 г. Той отново включва 8 кръга, които ще се проведат от март до ноември.