Мадс Остберг води в класирането на рали Швеция 2011 след края на първия ден. Норвежецът, който се състезава с Фиеста RS WRC, пое лидерството още след първия сутрешен етап и успя да го съхрани през целия ден. На втора позиция е заводският пилот на Форд Мико Хирвонен (+14.8 сек.), трети е Петер Солберг (+57.4 сек.).
След изминаването на сутрешните три отсечки и обедния престой в сервизната зона, екипажите стартираха повторното преминаване на същите етапи.
В началната отсечка Пер-Гунар Андерсон и Мадс Остберг постигнаха равно време. Този най-бърз резултат помогна на Андерсон да навакса част от изоставането си, акумулирано сутринта заради спукана гума. Остберг пък коментира, че се опитва да кара максимално внимателно и без грешки и затова не може да си обясни на какво се дължи изоставането на всички други. Трето време даде Хенинг Солберг от Стобарт, което му позволи да се изкачи до 6-ото място в генералното.
Себастиен Льоб продължи да стартира първи в отсечките и да губи време с почистването на състезателната линия. Така той постигна 8-и резултат и зае 9-о място в общото подреждане.
Петер Солберг пък успя да се задържи 3-и в генералното, въпреки че бе наказан с 10 сек. заради закъснение при напускането на сервизната зона. Механиците му се забавиха, тъй като отстраняваха проблем в задната част на автомобила.
Вторият следобеден етап бе спечелен от Себастиен Ожие със Ситроен DS3 WRC, следван от съотборника си Себастиен Льоб и Пер-Гунар Андерсон. Все пак Мадс Остберг продължи да води в генералното, въпреки че умишлено намали темпото и финишира с 8-о време.
За сметка на това Кими Райконен имаше реален проблем. Финландецът спука предна лява гума и загуби над минута и половина само в тази отсечка.
На третия и финален за деня етап изпод снега започна да се подава чакъл, а тенпературата бе -13 градуса. Отсечката бе спечелена от Яри-Мати Латвала от Форд, а втори и трети резултат дадоха Петер Солберг и Мико Хирвонен.
Себастиен Льоб бе сполетян от проблеми. Наложи му се да измине около 15 км от 19-километровата отсечка със спукана предна лява гума. Това коства на французина 1 минута и в резултат той е 9-и в генералното с изоставане от лидера Остберг 2:48.4 мин.
Рали Швеция 2011 продължава утре с други 9 отсечки като първата стартира в 8 ч. местно време, а последната ще е отново суперспециалният етап в Карлщад.