Мико Хирвонен оглавява генералното класиране на рали Швеция 2011 след края на втория ден. Финландецът пое водачеството в средата на деня. Втори след него е Остберг (+7,4 сек.), а трети П. Солберг (+8,9 сек.).
Следобедът започна с етапна победа на Себастиен Льоб. Той бе с 6,5 сек. по-бърз от втория Яри-Мати Латвала и с 6,7 сек. от третия – съотборника си Себастиен Ожие. Причина за забавянето на Латвала по неговите думи е било завъртане 2 км преди финала на етапа.
Класиралият се четвърти П. Солберг заяви, че за да догони лидера Хирвонен е необходимо да промени настройките на своя Ситроен DS3 WRC.
От своя страна предишният водач в генералното класиране Остберг даде 8-о време и изостана още повече от Хирвонен, тъй като губеше доста, преминавайки първи по отсечките.
При втората следобедна отсечка лидерът Хирвонен обаче се завъртя и в резултат разликата с основния му съперник Остберг стана само 0,6 сек.
– Завъртях се на много бърз участък и трябваше да карам в обратната посока, за да немеря място, където да обърна – обясни по-късно Хирвонен. – Това прави нещата много по-вълнуващи и непредсказуеми.
Латвала пък с третото си постижение в етапа успя да изпревари Солберг в генералното за 3-ата позиция.
Първи и втори в етапа се класирана пилотите на Ситроен Льоб и Ожие.
След третата отсечка Хировнен отново успя да увеличи преднината си пред Остберг, след като даде 6-о време, а Мадс остана след него.
Отсечката спечели Ожие, а съотборникът му Льоб остана втори на 3,3 сек.
Кими Райконен пък задмина Пер-Гунар Андерсон в генералното и вече е на 7-а позиция. Сред причините е и проблемът на Андерсон с управление на автомобила му.
След преминаването и на 4-ата следобедна отсечка стана ясно, че първите 5-а пилоти в генералното класиране имат реален шанс да се борят за победата в рали Швеция 2011. Причината е, че изоставането им е събрано в 15 сек. и това са: Хирвонен, Остберг, Солберг, Латвала и Ожие. Льоб се движи 6-и, но заради загубеното време в петък раликата му от лидера е доста по-сериозна – 1:41.5 мин.
Последният за деня етап бе суперспециалният в Карлщад. Петер Солберг бе най-бърз в отсечката, следван от Латвала и Андерсон.
Промяна в генералното класиране след неговото изминаване обаче сред първите петима липсваше, а разликите им се останаха приблизително същите.
Утре е последният ден от рали Швеция 2011 като остават общо 6 скоростни отсечки.